Exerqtor Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 IC fra BS bildeler eller Kristian? Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 Fra Krb. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO 1983 Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Hvor har Du handlet rør da Kristian? Mvh Gunnar Bodø :volvsmile Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Naila: brukt halve lønninga på bøyde rør og slangeklemmer eller? Hvorfor har du ikke rette rør og bare noen få silikon-bøyer? (smo kristian S f.eks) :) Respekterer det selvsagt hvis du synes det er fint sånn, en lurer på hvorfor alle bøyene og slangeklemmene osv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Hvor har Du handlet rør da Kristian? Mvh Gunnar Bodø :volvsmile Det er 2.5" rustfritt eksos rør fra Torshov bilrekvisita. Var innom der i forrige uke og så at de hadde begynt å selge silikon bend og kraftige slangeklemmer. De så helt greie ut + at det var billigere enn Samco bend og klemmer fra Tess. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Naila: brukt halve lønninga på bøyde rør og slangeklemmer eller? Hvorfor har du ikke rette rør og bare noen få silikon-bøyer? (smo kristian S f.eks) :) Respekterer det selvsagt hvis du synes det er fint sånn, en lurer på hvorfor alle bøyene og slangeklemmene osv.. Grunnen til at jeg ikke har rette rør er fordi jeg har en betydelig større Intercooler en det han har + at jeg har uttak øverst på coolern. Derfor er det ikke mulig å ha rette rør, må ha med vinkler på da. Ergo jeg valgte å bruke silikon slanger, siden jeg ikke hadde tilgang på sveiseappart. Har også egen rørdel som er tilpassa dumpen, så måtte ha ekstra silikon der også. Bedre det enn å sveise, for da kan jeg fjerne selve rørbiten med dump, og erstatte med vanlig rørbit om ønskelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Så jeg må ha masse bøyer også? Jeg har original 940 cooler med uttak oppe (altså, ikke den fra AC-modellen). Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Så jeg må ha masse bøyer også? Jeg har original 940 cooler med uttak oppe (altså, ikke den fra AC-modellen). Nei. Hadde også 940 cooler m uttak oppe før. Der er det 90graders bøy som er skikkelig lang fra turbo til trykkrør, slik at det ikke blir no vinkel. Så har du de orginale volvo slanga er det ikke no problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Ser jo ut som om det skal gå bruke rette rør med stor IC som har uttak i toppen spør du meg: Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Godt å se mine tidligere biler med respektable motorrom!!!! Kommer vel med et ok motorrom i 240`n etterhvert... Keep up the good work guys :cheers: Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Ser jo ut som om det skal gå bruke rette rør med stor IC som har uttak i toppen spør du meg: Har ikke sport deg jeg? Det der er hverken samma dim på rør, slanger, turbo eller intercooler som jeg har! Er ikke en standard mal på hvordan man skal bygge intercooler og trykkrør på en 240 vettu. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modalen Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Begynner å nærme seg :) Siter 79 Volvo 242 DL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Har ikke sport deg jeg? Det der er hverken samma dim på rør, slanger, turbo eller intercooler som jeg har! Er ikke en standard mal på hvordan man skal bygge intercooler og trykkrør på en 240 vettu. Vet det veldig godt.. Men ville trudd det hadde vært lettere å gjøre om innsuget til turbo'n istede for trykk røra.. Har ikke noe imot åssen du har gjort det jeg. Bare litt konstruktiv kritikk. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjelling Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Hvordan tørr dere å kjøre uten deksel foran reggreima? Er ikke store steinen som skal til der før det er gjort skade for utrolig mange penger. Det org hjulet ser jo ikke akkurat pent ut heller. Siter Hilsen Jonas. 1983Volvo 244glt(solgt) 1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis 1996Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Skjønner meg ikke helt på dem som kjører uten deksel i det heletatt.. Men dem som kjøper et justerbart kamdrev å lager et rundt hull akkurat der kamdrevet er skjønner jeg noe bedre. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg