Gå til innhold

ET+LH 2.4 = FT? (el-nett) og spørsmål om blokk

Ranger emnet


Gjest

Anbefalte innlegg

God dag.

 

Jeg har en f motor med lh 2.4 også har jeg en turbomotor med et-nett. Kan jeg koble om dette så jeg kan kjøre motoren med elektronisk innsprut? Altså få et ft-nett ut av dette?

Må jeg ha noe nytt isåfall?

Noen som har koblingsskjema på dette?

 

 

Blokk:

 

Har 531 topp, og (som nevnt) en f-motor. Dette er en 90-mod motor så jeg har de sterke rådene så tenkte at det ikke var noe vits å kjøpe ny.

For eneste forskjell på ft-blokk og f-blokk er olje-retur! Ikke sant?

Hvis dette stemmer: Noen som har bilde av hvor jeg må borre?

Hva slags borr skal jeg bruke og hvor tykt?

 

Hadde vært super fint med litt hjelp her :)

Mvh. Sindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blokka er jo brukbar den, men som sagt snørogførti ganger før: Hvor mye HK og dreiemoment skal du ha???

Hvis du ser på denne tråden så tar den for seg det meste av ledningsnett ombygginga.. http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=101600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det originale oljeretur-røret er 19mm innvendig, så det er bare å sveise eller lodde et rør i bunnpanna, så høyt opp som mulig.

Du må også hente ut olje fra oljetrykksgiveren til turboen, eller du kan borre opp hullet selv, og gjenge opp.

Jeg liker ikke å klusse med sånne viktige ting, olje + veldig varm turbo og manifold = ikke bra..

 

Så jeg har gjort det slik:

S5021482.jpg

 

S5021480.jpg

 

Røret har jeg lodda med sølv.

 

Slik gjorde jeg det med oljetilførsel til turbo..

 

S5021464.jpg

 

S5021468.jpg

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men virtual, ser du har lodda på bunnpanna.. Går det an å migsveise der? Istedet for å lodde?

 

Det går sikkert fint å bruke mag-sveis, så lenge du er nøye å sjekke at det blir tett.

Jeg valgte sølv-loddepinner pga at det blir helt tett, og det er forferdelig lett.

Men dem er ganske dyre, koster 100,- pr pinne :)

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som skiller en b230f fra en ft/fk er stempler og oljeretur...

 

MÅ stempler byttes?

Tenkte å kjøre med 0.7 i trykk, så jeg veit ikke jeg... Trenger jeg å bytte stempler i heletatt?

Noen som har isåfall? ;)

Og noen som har bensinpumpe til meg? :D

 

Til dere som lurer på dyser så har jeg grønne dyser! (i guiden til lars_b står det at grønne brukes, bare lodde inn en liten motstand)

 

virtual: TUSEN TAKK :D det var akkurat noen lignende bilder jeg ønsket! <3 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår