Gå til innhold

ET+LH 2.4 = FT? (el-nett) og spørsmål om blokk

Ranger emnet

Gjest

Anbefalte innlegg

God dag.

Jeg har en f motor med lh 2.4 også har jeg en turbomotor med et-nett. Kan jeg koble om dette så jeg kan kjøre motoren med elektronisk innsprut? Altså få et ft-nett ut av dette?

Må jeg ha noe nytt isåfall?

Noen som har koblingsskjema på dette?

Blokk:

Har 531 topp, og (som nevnt) en f-motor. Dette er en 90-mod motor så jeg har de sterke rådene så tenkte at det ikke var noe vits å kjøpe ny.

For eneste forskjell på ft-blokk og f-blokk er olje-retur! Ikke sant?

Hvis dette stemmer: Noen som har bilde av hvor jeg må borre?

Hva slags borr skal jeg bruke og hvor tykt?

Hadde vært super fint med litt hjelp her :)

Mvh. Sindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blokka er jo brukbar den, men som sagt snørogførti ganger før: Hvor mye HK og dreiemoment skal du ha???

Hvis du ser på denne tråden så tar den for seg det meste av ledningsnett ombygginga.. http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=101600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det originale oljeretur-røret er 19mm innvendig, så det er bare å sveise eller lodde et rør i bunnpanna, så høyt opp som mulig.

Du må også hente ut olje fra oljetrykksgiveren til turboen, eller du kan borre opp hullet selv, og gjenge opp.

Jeg liker ikke å klusse med sånne viktige ting, olje + veldig varm turbo og manifold = ikke bra..

Så jeg har gjort det slik:

S5021482.jpg

S5021480.jpg

Røret har jeg lodda med sølv.

Slik gjorde jeg det med oljetilførsel til turbo..

S5021464.jpg

S5021468.jpg

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men virtual, ser du har lodda på bunnpanna.. Går det an å migsveise der? Istedet for å lodde?

Det går sikkert fint å bruke mag-sveis, så lenge du er nøye å sjekke at det blir tett.

Jeg valgte sølv-loddepinner pga at det blir helt tett, og det er forferdelig lett.

Men dem er ganske dyre, koster 100,- pr pinne :)

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som skiller en b230f fra en ft/fk er stempler og oljeretur...

MÅ stempler byttes?

Tenkte å kjøre med 0.7 i trykk, så jeg veit ikke jeg... Trenger jeg å bytte stempler i heletatt?

Noen som har isåfall? ;)

Og noen som har bensinpumpe til meg? :D

Til dere som lurer på dyser så har jeg grønne dyser! (i guiden til lars_b står det at grønne brukes, bare lodde inn en liten motstand)

virtual: TUSEN TAKK :D det var akkurat noen lignende bilder jeg ønsket! <3 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider