Willander Skrevet April 10, 2007 Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 Jeg har kjøpt meg en brukt subwoofer til bilen min i dag, en Pioneer TS-WX206A. Nå lurer jeg på om jeg er helt inkompetent, eller om den faktisk ikke fungerer. Skal det ikke være slik at når man kobler jord på jord, og tar strøm og remote rett på batteripolen, så skal den starte? Det skjer nemlig ingenting, og jeg skjønner ikke hva jeg gjør feil. Det var ikke noen remote bak på spilleren min, da det er en litt eldre modell. Det rare er at den gamle suben min fyrte bare ved å gjøre det jeg beskrev over. Noen som vet om jeg har gjort noe feil, eller om den faktisk er defekt? Her er bakpanelet på subwooferen. Jeg lurer på kontakten der det står GRND, PWR og REM. Her følger det med en plugg som passer med 2 kabler til jording, en til power og en til remote. Det var en snodig plugg på enden, og siden det allerede lå opplegg til sub i bilen min så kuttet jeg denne slik at jeg fikk to bare kabler, med strippet tupp. Er det da mest sannsynlig at den øverste er Power og den nederste remote, siden det står i denne rekkefølgen over? Eller er dette likegyldig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 Eg trur at jordingen er til venstre, remote i midten og + til høgre. MEN det er berre noke eg trur. Sia du allerede har leika deg litt, kan det hende at suben er øydelagt. Kva slags farge har ledningane på pluggen og kor er dei tilkobla på suben? Ikkje prøv å koble opp suben før du veit kor alt skal tilkobles Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Willander Skrevet April 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 Jeg vet at jordingen er til venstre, for den er sort og har jordingsfot. De to andre kablene er gule, en til remote og en til power. Suben kan umulig ha blitt ødelagt av noe jeg har gjort, den må evt ha vært det når jeg fikk den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brille2k Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 har du husket å ha signal kabel fra spiller til basser så du får lyden da? hehe Siter Min Link om mitt prosjekt http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=771629#post771629 Mine Modell Biler... http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1735563#post1735563 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Willander Skrevet April 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 hehe, joda.. men lyset lyser jo ikke på subwooferen, det er problemet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 Skjønner ikke hvorfor folk kjøper slike subwoofere... Men du har sikkert ikke betalt mange hundrelappene for den, så greit nok... Men å se at utstyret virker, før du kjøprer, er en fordel da ;) Stikk innom en pioneer forhandler å hør hvordan dritten skal kobles du ;) Åsså har du rimelig sikkert en remote utgang på spilleren din, hvis du har linjeutganger på den... Som regel en blå ledning ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg