Gå til innhold

Radiatorvifta går ikke lenger...

Ranger emnet

kiddiboy

Anbefalte innlegg

Hei.

Oppdaget nylig at radiatorvifta på min Golf III 1.8 -93 ikke går lenger. Hva kan være årsaken til dette? Jag har oppgradert stereon med en liten forsterker og en liten sub, men dette skal vel ikke ha noe å si? Noen som har tips og råd på hva jeg kan sjekke før jeg må ha hjelp på et verksted?

Takker for svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såvidt jeg vet er det vel to releer til radiatorvifta. et som sørger for at den går mens motoren er i gang og et som sørger for at den går når den er slått av. Sjekket om den går når bilen er enten på eller av eller funker den ikke i det hele tatt?

Chevrolet S10 2.2L 1998-mod

X - Golf Mk3 1.8 GL (Prosjekt / Til salgs når ferdig)http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=163671

X - Volvo 240GLE Stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sliter med det samme på min TDK.. når jeg legger en lask til tempføleren i radiatoren så går den for fulle lager... alacocaina

mulig det er føleren som har takket for seg alacocaina

menne så får jeg heller ikke opp tempen på motoren.. ligger under 70 grader alacocaina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

menne så får jeg heller ikke opp tempen på motoren.. ligger under 70 grader alacocaina

Satser en saftig vannmelon på at det er giveren til instrumentet som tuller med deg her..

Usikker på hvor den er plassert på råolje maskin, men på bensin står den på toppen, i forkant og er blå hvis jeg ikke husker feil...

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser en saftig vannmelon på at det er giveren til instrumentet som tuller med deg her..

Usikker på hvor den er plassert på råolje maskin, men på bensin står den på toppen, i forkant og er blå hvis jeg ikke husker feil...

sitter på samme plass bensin så diesel,

jeg har fått fortalt at termostaten som burde byttes for at jeg skal få opp tempen på motorn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt flaut det her , men vifta mi virker allikevel. Lot den stå å gå noen minutter på tomgang for å få opp tempen litt. Plutselig startan ved ca 90 grader, gikk en stund , og slo seg av. Slik fortsatte den med jevne mellomrom. Sjekka opp i Haynes boka mi og fant full kontroll liste der. Absolutt verdt de 250,- jeg betalte den for. Hehe.

Men takk for all respons folkens. Setter stor pris på alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider