Gå til innhold

Hakk på stempel..

Ranger emnet


Kastel

Anbefalte innlegg

Fikk her om dagen en ulyd i motoren så åpnet jeg toppdekselet å fant ei shims der løs ,så i går reiv jeg av toppen da hadde det vært en del som hadde laga hakk i stempelet å i toppen:S Toppen bytter jeg uansett men hva med det stempelet? Noen djupe småhakk her å der på det kan jeg bruke det alikavel? det gjelder en b230a åplanene var å kjøre til sverige å hente en b230ft å bytte ut b230a å er ikke så keen på å sette inn en ny a motor heller:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sylinderveggen var heil å fin , kun opp på stempelet pga en liten bit som hadde hatt det gøy:P lurer på om det er en bit av ventilfjøra eller noe? uansett har hatt en god del volover å dette er første gangen det her har sjedd hehe.Skal legge inn eit bilde i kveld å høre meiningene deres vil litt lettere da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sylinderveggen var heil å fin , kun opp på stempelet pga en liten bit som hadde hatt det gøy:P lurer på om det er en bit av ventilfjøra eller noe? uansett har hatt en god del volover å dette er første gangen det her har sjedd hehe.Skal legge inn eit bilde i kveld å høre meiningene deres vil litt lettere da:)

 

Er du sikker på at det ikke er tenningsbank/detonasjoner som har foråsaket disse hakkene da?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hadde ikkje hatt noke tenningsbank motoren hadde gått fint inntil jeg fekk ulyden.. Men Tror jeg bare bytter motoren har en 240 som jeg får for vrakpanten men der står en b23a i :S Men er det bare å bytte fordeleren ? Så sto det en m46 kasse med overdrive i den kan jeg bruke den i 740? Resten av bilen såg så fin ut at den blir muligens prosjekt så det blir kjøp uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter vel en liten elektronisk styringsenhet på ei kjøleribbe et eller annet sted. Byttet fra stift til transistor på en gammel Jetta jeg hadde en gang, og det var ganske planke...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sylinderveggen var heil å fin , kun opp på stempelet pga en liten bit som hadde hatt det gøy:P lurer på om det er en bit av ventilfjøra eller noe? uansett har hatt en god del volover å dette er første gangen det her har sjedd hehe.Skal legge inn eit bilde i kveld å høre meiningene deres vil litt lettere da:)

 

Men hvordan i all verden får en bit av ventilfjøra sneket seg inn i forbrenningsrommet?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår