Kastel Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 Fikk her om dagen en ulyd i motoren så åpnet jeg toppdekselet å fant ei shims der løs ,så i går reiv jeg av toppen da hadde det vært en del som hadde laga hakk i stempelet å i toppen:S Toppen bytter jeg uansett men hva med det stempelet? Noen djupe småhakk her å der på det kan jeg bruke det alikavel? det gjelder en b230a åplanene var å kjøre til sverige å hente en b230ft å bytte ut b230a å er ikke så keen på å sette inn en ny a motor heller:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 Burde ikke være noe problem dette, så lenge det ikke er hakk på sidene av stemplet (eller sylinderveggen) eller at hakket har laget en form for kant som ventilen(e) kan butte i. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet April 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 sylinderveggen var heil å fin , kun opp på stempelet pga en liten bit som hadde hatt det gøy:P lurer på om det er en bit av ventilfjøra eller noe? uansett har hatt en god del volover å dette er første gangen det her har sjedd hehe.Skal legge inn eit bilde i kveld å høre meiningene deres vil litt lettere da:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet April 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 Foresten må jeg ha nye bolter til toppen ? Strekkbolter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 Foresten må jeg ha nye bolter til toppen ? Strekkbolter? Det er lurt å kjøpe nye men i haynes boka står det at du kan bruke de inntil 5 ganger. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 sylinderveggen var heil å fin , kun opp på stempelet pga en liten bit som hadde hatt det gøy:P lurer på om det er en bit av ventilfjøra eller noe? uansett har hatt en god del volover å dette er første gangen det her har sjedd hehe.Skal legge inn eit bilde i kveld å høre meiningene deres vil litt lettere da:) Er du sikker på at det ikke er tenningsbank/detonasjoner som har foråsaket disse hakkene da? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet April 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 Nei hadde ikkje hatt noke tenningsbank motoren hadde gått fint inntil jeg fekk ulyden.. Men Tror jeg bare bytter motoren har en 240 som jeg får for vrakpanten men der står en b23a i :S Men er det bare å bytte fordeleren ? Så sto det en m46 kasse med overdrive i den kan jeg bruke den i 740? Resten av bilen såg så fin ut at den blir muligens prosjekt så det blir kjøp uansett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo-Erik Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 Hvorfor skal du bytte fordeleren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet April 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 b23a er mekanisk å den sto inn i bilen var b230a eletronisk å vil heller ha eletronisk tenning en mekanisk stift greie:P men lurte på om det er så enkelt å bare bytte fordeleren så har jeg eletronisk tenning jeg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 Det sitter vel en liten elektronisk styringsenhet på ei kjøleribbe et eller annet sted. Byttet fra stift til transistor på en gammel Jetta jeg hadde en gang, og det var ganske planke... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 sylinderveggen var heil å fin , kun opp på stempelet pga en liten bit som hadde hatt det gøy:P lurer på om det er en bit av ventilfjøra eller noe? uansett har hatt en god del volover å dette er første gangen det her har sjedd hehe.Skal legge inn eit bilde i kveld å høre meiningene deres vil litt lettere da:) Men hvordan i all verden får en bit av ventilfjøra sneket seg inn i forbrenningsrommet? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet April 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 hehe nei si det du , er ikke 100% sikker om der var en bit av den da men var innom eit verksted så meinte dei ¨på det var det.. Men der låg oxo eit løst shims inn i toppdekselet med før jeg tok av toppen.har hatt mange volvoer men aldri sett liggnende:S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 Kan ha vært stempelfjør de mente da. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.