Gå til innhold

OndSofa uten lappen(!) aka OndSofa vs Politiet

Ranger emnet

OndSofa

Anbefalte innlegg

• 9 months later...
  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk jo tilbake førerkortet av tingretten, frem til en eventuell rettsak. Politiet på Steinkjer gav seg uansett fremdeles ikke, på tross av forklaringer og bilder som ble fremlagt i tingretten.

En dag før rettsaken skulle finne sted, så fikk advokaten innkalt ett siste vitne som politiet hadde glemt å kalle inn. Forsåvidt det eneste vitnet som talte for min sak.

Både hun som jeg kjørte på, og hun som lå bak meg var veldig usikker og husket ikke helt hvilken rekkefølge ting skjedde, eller hvor fort det hadde gått. Men hun som ble påkjørt var fremdeles skråsikker på at hun hadde sjekket både speil og blindsone, og bremset ned til 20kmt før sammenstøtet skjedde.

Vitnet som ble kalt inn i siste liten kjørte rett bak hun som ble påkjørt, og jobbet til vanlig som sjåfør i Nettbuss.

Han husket situasjonen meget godt, og kunne forklare at jeg hadde kommet opp ca ved bakhjulet hans i det dama foran begynte å sette på blinklys og foreta sin svingmanøver.

Dommerne avgjorde saken i den retning at det var fysisk veldig vanskelig å kjørt Hiacen på den måten som fornærmede påsto, både med tanke på størrelse og effekt. Det ble lagt vekt på at strekningen var meget oversiktelig, og i tillegg merket for forbikjøring. Retten nevnte også at man måtte være særdeles varsom når man skulle svinge av E6 i en 80-sone, spesielt mtp veioppmerkingen på stedet. I tillegg har man også alltid vikeplikt for biler som allerede er i det feltet man skal inn i. Uansett om de er på vei forbi, eller kommer i mot.

Det ble enstemmig vedtatt at jeg hadde utvist aktsomhet og utført forbikjøringen min korrekt. Påstand om førerkortbeslag og bot ble derfor enstemmeig henlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var herlig å høre at dette gikk bra etter en sjapp svipp igjennom alle postene.

Er jo helt tydelig at du ikke hadde skyld i dette og at politiet var på bærtur.

Er bare sykt at politiet er så sneversynte og sta at dem ikke ville gi seg.

Hva med damen som forrosaket denne ulykken?

Håper politiet både bøtela henne og det andre vitnet, beslagla førerkortet hennes og hva en politiet gjør for å lyve under en rettsak?

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var herlig å høre at dette gikk bra etter en sjapp svipp igjennom alle postene.

Er jo helt tydelig at du ikke hadde skyld i dette og at politiet var på bærtur.

Er bare sykt at politiet er så sneversynte og sta at dem ikke ville gi seg.

Hva med damen som forrosaket denne ulykken?

Håper politiet både bøtela henne og det andre vitnet, beslagla førerkortet hennes og hva en politiet gjør for å lyve under en rettsak?

Tja denne rettsaken var jo ikke for å fordele skyld, den skulle kun avgjøre om jeg hadde gjort meg skyldig i bryte denne berømte §3 med forbikjøringen min. Så at jeg blir frikjent utgjør ingenting for hennes del, annet enn at delkaskoen hennes ikke dekker den rammeskeive Forden hennes :D

Både vitnet og fornærmede nevnte mye om at "vi snakket jo om at ditt og datt i ettertid", og dommeren måtte avbryte og påpeke han ikke var intressert i hva de hadde snakket seg i mellom om, men hva de spesifikt husket hadde skjedd. Begge kom litt til kort når dagens forklaringer ikke stemte helt med de de hadde sagt i avhørene tidligere.

Hadde en veldig god advokat som fikk satt saken i riktig vinkel fra start til slutt, og jeg er glad for den investeringen i alle fall!

Men som du sier så har jeg hele tiden vært overrasket over hvor påståelig og vanskelig politiet har vært under hele prosedyren. Virker som de har lukket ørene for både forklaringer og bevis.

Dessuten var hun jo dame godt over 40, slike mister jo aldri lappen. Det er oss under 25 som gjør alle feila ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk du videre med sak ang tapt arbeidsinntekt og lignende?

Hadde vært litt interesant å høre utfallet der ettersom 1mnd uten lappen kan være 1mnd uten lønning for enkelte.

Dama hadde bare delkasko ja, da har henne pluttselig et motiv i å lyve også! :ratatatat

Ellers er jeg veldig kjent med "Dere under 25" frasen til Onkel.

Har blitt blinka inn av en politibil jeg som mente jeg akselererte for raskt ut i et AKSELERASJONFELT på E6'n.

Jeg var ikke over fartsgrensa ettersom jeg så onkel blå i speilet, men ettersom den skittene Volvoen hans ikke kunne henge på så var det alt for mye akselerasjon. (Var ingen hjulspinn eller lignende).

Han mente at det var sånne som meg som gjorde trafikken farlig.

Er vel bedre å vrenge seg ut i 100 sona da man såvidt har fått bilen opp i 60 regner jeg med?

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh! Det værste jeg vet er folk som ikke kan akselerere i aks.feltet... "Ikke vær redd, det er bare en gasspedal"

Har faktisk måtte kjøre FORBI I aks.feltet fordi en gjøk kasta deg ut når han var halvveis til enden og hadde kommet opp i hele 40 km/t i 80 sonen. Jævla ost!

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...