Gå til innhold

Walkie Talkie i bil med GOOD rekkevdde! hvor får eg det?

Ranger emnet

naits_89

Anbefalte innlegg

Hei

meg å gjengen har planer å kjøpe oss Walkie Talkeier som vi kan bruke når vi kjører i stedet for mobilen.

men sånne billige 446mhz 444mhz walkie talkier har så dorlig rekkevidde bare noen få km har prøvd dette en stunn men funka dorligt.

men en VHF er jo ikke låv og amatøradio da må en jo ha lisens og de PR radioene som er 27 mhz har jo heller ikke så vanvittig god rekkevide vist det ikke er en basestasjon med ekstern antenne da men de blir for mye i en bil.

er det noen som vet om noe andre kraftige walkie talkier som hadde funket bra?

Takker for svar :p

Min bil: Opel Vectra 1,8 1996!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

meg å gjengen har planer å kjøpe oss Walkie Talkeier som vi kan bruke når vi kjører i stedet for mobilen.

men sånne billige 446mhz 444mhz walkie talkier har så dorlig rekkevidde bare noen få km har prøvd dette en stunn men funka dorligt.

men en VHF er jo ikke låv og amatøradio da må en jo ha lisens og de PR radioene som er 27 mhz har jo heller ikke så vanvittig god rekkevide vist det ikke er en basestasjon med ekstern antenne da men de blir for mye i en bil.

er det noen som vet om noe andre kraftige walkie talkier som hadde funket bra?

Takker for svar :p

dittvalg.no har walkie talkier. På denne linken finner du flere linker til norske forhandlere som også selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange bra sider der!

men sikringsradio/jaktradio er de loveligt og bruke for privatpersoner?

noen som har gode erfaringer med noen av de litt mere proffe radioene?

så på en topcom 9100 longrange 446 radio sto at rekkeviden var

9 km! men det er sikkert fri sikt.

eg tenker på en rekkevidde på kankje 10 km mellom bakker og berg :)

Min bil: Opel Vectra 1,8 1996!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjengen her brukte tidlegare Cobra MT-serien, med diverse tilbehøyr, strupemikrofon, slike greier, men det var fordi vi var avhengige av å kunne gå ut av bilen også, samstundes som vi hadde samband med dei andre i dei forskjellige vakt-laga. Desse har ein rekkjevidde på tre kilometer, den effektive kan ein vel berekne til å vere mellom halvannan og to. Om vi var lengre frå kvarandre, for å køyre folk vekk, brukte vi telefonar.

Ikkje akkurat det du er ute etter tenkjer eg, men veit iallefall at Cobra MT-serien funka flott til vårt bruk. Og vi slapp å kjøpe våre eigne, desse som vi fekk til disposisjon funka flott. Men, som sagt, til vårt bruk.

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider