Gå til innhold

tatt i laser kontroll :S har et spm

Ranger emnet

junjun

Anbefalte innlegg

jeg var ute å kjørte, ante fred og ingen fare. så i 40 sona ligger det en bil, da i 40. så jeg dro forbi den, så ser jeg mannen med laseren, jeg hugger på bremsan, og ser speedoen ligger på ca 80.

men så kjørte jeg videre, men møtte aldri noen politibil..

jeg fikk bilen hjem fort, så jeg sitter hjemme nå og lurer på:

er jeg på trygg grunn? skulle ikke politiet ha stoppa meg der og da? er det sånn at jeg kan få bot i posten eller no, kan jeg miste lappen?

Vw Corrado G60 1990

Mercedes 190E 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom de ikke stoppet deg rett etter du ''begikk gjerningen'' og så sant de ikke kan legge håndfastebevis på bordet om at det var du som kjørte så har de nok ikke mye og si gitt!

sikker? for han så jo skilt nummeret å sånn..

Vw Corrado G60 1990

Mercedes 190E 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skjønte sikkert at du måtte opp i litt fart for å komme forbi så han stoppet deg nok ikke...

En kamerat av meg ble stoppet men fikk ikke bot. De sa bare at "han måtte skjerpe farten sin" og at de "egentlig kunne ta han for å ha kjørt 100 i ei 80 sone men siden han bare ga på fordi han hadde bil i mot som nærmet seg så gikk det greit".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skjønte sikkert at du måtte opp i litt fart for å komme forbi så han stoppet deg nok ikke...

En kamerat av meg ble stoppet men fikk ikke bot. De sa bare at "han måtte skjerpe farten sin" og at de "egentlig kunne ta han for å ha kjørt 100 i ei 80 sone men siden han bare ga på fordi han hadde bil i mot som nærmet seg så gikk det greit".

Da har de ikke god nok måling, for de elsker å gi ut forelegg og erger seg SÅ sinnsykt hver gang de ikke får måling at de stopper og "gir skjennepreken" istedet.

Kan være at han målte bilen som lå foran deg og derfor ikke fikk måling av din bil.

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger jo ikke doble farten for å kjøre forbi da.

En kompis av meg mistet lappen ved 90 km/t i 60 sona, under forbikjøring.

Du var nok heldig ja.!

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeel, ifølge veitrafikkloven skal man ikke overstige fartsgrensen ved forbikjøring, så det er ingen unnskyldning.

Men for å svare på topic, de var sikkert opptatt idet du passerte, er ikke alltid de har tid til å vinke inn alle (heldigvis).

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeel, ifølge veitrafikkloven skal man ikke overstige fartsgrensen ved forbikjøring, så det er ingen unnskyldning.
Men i mange tilfeller har de sunn fornuft og gidder ikke å bry seg.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg mistet lappen ved 90 km/t i 60 sona, under forbikjøring.

Da har forbikjøringen vært definert som utrygg av politiet, for ved en ellers trygg forbikjøring skal det trekkes 20% av farten, og da hadde han havnet under 86 km/h som er grensen for førerkortbeslag i 60-sonen.

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider