Gå til innhold

Tidvis støy på Pioneer DEH-P5900MP

Ranger emnet

fredrikrb

Anbefalte innlegg

Strømkabelen til forsterkeren min falt ut i går og kom bort i terminalen på basskassen når jeg flyttet litt på overflødig kabel.

Etter dette har jeg opplevd støy med et relativt høyt lydnivå til tider, både turtallsavhengig og konstant til samme tid.

Jeg har sjekket jording fra forsterker samt batteri, og det ser ut til å være i orden. Alle kabler er tatt ut og sjekket, og jeg har også prøvd å holde de så langt fra hverandre som mulig, uten at det hjalp.

Det merkelige er hvordan støyen forsvinner TOTALT, og så kan komme tilbake sånn plutselig. Forsvant igjen i går, og jeg klarte ikke provosere frem støy, og ga litt opp for kvelden. Startet bilen i dag tidlig, og den samme høye hviningen kom tilbake.

Etter en liten stund gikk jeg ut i bilen og startet opp, og lyden var borte. Kjørte en tur, og den kom tilbake, og forsvant igjen, og siden har den ikke kommet tilbake, men den kommer nok tilbake.

Noen som har opplevd liknende? Svidde jordbaner? Forsterker som har fått seg en karamell? Det er vanskelig å feilsøke, når problemet forsvinner når jeg skal prøve, og uansett er det vanskelig å vite om man har fikset det når det uansett bare kan være midlertidig borte.

Chassis på spiller har ikke vært jordet annet enn standard i ISO-kontakt. Etterpåklokskapen rår.

Har tenkt til å prøve å jorde chassis samt signalkabler når problemet kommer tilbake.

[o] '98 BMW 520i

[X] '94 BMW 316i Compact

- Vil det ikke, så skal det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvem denne meldingen var ment til, men jeg tror at du muligens har svidd av jordingsbanen i spilleren din, til linjeutgangene...

Oi, bomma litt der. Hadde egentlig tenkt å sende en PM, men fant ut at det er mye bedre å spørre her.

Ja, jeg tenker noe sånt selv. Men ville det vært så tidvis da? Kan nesten virke som om det er dårlig kontakt eller noe, så tilfeldig som det inntreffer.

Ellers kan det kanskje virke som om det skjer når det er kaldt. Hm.

[o] '98 BMW 520i

[X] '94 BMW 316i Compact

- Vil det ikke, så skal det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider