Gå til innhold

Noen spørsmål angående produkter

Ranger emnet

Maarius

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg lurer på og kjøpe en spiller, denne:

http://www.bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=1544

Jeg har tenkt og bruke forsterkeren i spilleren på frontsett og bakhøytalere og leser at den har HP (High Pass) filter... dette vil funke ut på spilleren sin høytalerutganger sant, og ikke bare linjeutgangene? For hvis ikke så er det ikke hensikt i og kjøpe den for mitt bruk

Så lurer jeg på i samme slengen om noen har hørt Helix Blue frontsett? Hvordan låter det? bra?

86' Ascona 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Pluttselig har alle begynt å poste i "prosjekt" forumet.. Skjønner ikke hvorfor det er så populært? Men men...

Myggen: En et svar på et spørsmål er ikke noe ordentlig svar uten en begrunnelse! (personlig mening ;) )

Skjønner ikke helt hvor den påstanden kom ifra heller.. Greit nok at helix blue frontsettet ikke er det med finest lyd i verden, men det får man UANSETT IKKE når man kjører de på forsterkeren i spilleren. Og at det er en pioneer spiller er vel ikke noe å juble så høyt for? Har pioneer spiller selv, men de er jo ikke det totalt overlegende, dominerende merket på markedet...!

Maarius: Jeg er veldig fornøyd med min Pioneer-spiller og vil dermed annbefale deg å gå for den du linket til.

Ang frontsett: Husk at du sitter forran, og lyden i frontsettet er da det du hører aller best av alle høytalerne i hele bilen din (aner ikke hvor mange du har planer om å putte inn)

Men litt av valgets kvaler ligger da her:

Har du planer om å oppgradere seinere, til en forsterker for å kjøre frontsettet? - Da burde du gå for noe dyrer slik at du ikke trenger å bytte det samtidig, bare å koble opp en forsterker. (grunnen til dette er bedre kontrol på høytalere, vrenger ikke elementer, spiller høyere og klarere samtidig som det tar bedre vare på elementene dine)

Har du absolutt ikke planer om å oppgradere anlegget er Helix Blue helt sikkert er meget fint sett. Ikke så alt for dyrt, og helt uten erfaringer vil jeg tippe på at det spiller greit nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja så klart er lommeboka der sier hva man ska ha .... men jeg mener bare at ikke treng å ha en så dyr cd-spiller te de høytalerne , der ville jeg anbefale noe litt mindre og kjøpe ett bedre delingsfilter sånn man får optimal spilling/nytelse av høytalerne .... jeg har en del erfaringer når det gjelder annlegg og høytaler ... har hørt diskankterne de funker greit ( blir oxo bra viss du ska dem i den bil som visst på ditt "profil" bilde , sånn du ikke treng å spille høyt for å få bra me lyd i bilen )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fornøyd med focal-settet? :) Z600 er good shitt ;)

Ja det fungerer utmerket, kombinert med en 10" Ground zero sub så spiller dette flott i en Golf2.

Jeg satte inn dette for en kamerat i hans bil, etter hans ønske om at jeg fikk til noe som spilte helt ok!

86' Ascona 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider