Gå til innhold

fjerne lukt i bilen

Ranger emnet

v740b230f

Anbefalte innlegg

hei.. trenger noen råd her som ikke består av "kjøp wonderbaum" og slik drit.

I bilen min så føler jeg at det lukter litt "sterkt". herregud så teit, men jeg klarer ikke å forklare hvordan det lukter.

Du vet, "BIL" lukter det.

Men i mange andre biler så lukter det ingenting i det hele tatt. Har hørt noe om eddik(..?), men jeg er ikke sikker. Har du noen gode tips på å få vekk "bil-lukt". Jeg har vasket og støvsugd og i tillegg så tenkte jeg å banke i setene for å få vekk støv og slik en dag, men andre tips taes med stor takk:)

hilsen Roger

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-vw polo:S

-200sx S13, E85 edition 320 RWD;)

X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har stoff-seter så rens trekkene med tepperenser! Det gjorde jeg i min gamle bil, setene ble dobbelt så fine, pluss at det luktet mye bedre i bilen.

mener du en slik seterens som du sprayer inn i setet og gnir litt til det stoffet tørket for så å støvsuge det som blir til støv? takk for tipset:)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte en tepperensingsmaskin til det, først sprayer du på et stoff og lar det virke en stund. Så suger du ut alt det stoffet av setet med en slags vann-støvsuger dings som er festet på maskinen. Lykke til. ;)

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte en tepperensingsmaskin til det, først sprayer du på et stoff og lar det virke en stund. Så suger du ut alt det stoffet av setet med en slags vann-støvsuger dings som er festet på maskinen. Lykke til. ;)

takk:) ja de har en slik på den lokale statoilen. svinger innom der i morget etter jobb. takk for tipset:)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur jeg har gitt samme sveret noen ganger før her... Men jeg gjentar det gjerne.

Epler... Ja, epler. Kjøp en kurv med grønne epler, del alle eplene i 2 og sett kurven i bilen over natten, eller til eplene ikke er friske lenger.

Det er ikke for å få eplelukt i bilen, men det skal ta drepen på annen vond lukt (så sant kilden til den vonde lukten er fjernet såklart).

En bekjent fikk dette tipset for mange år siden når de skulle pusse opp en gammel likbil.

Har ikke hatt behov for å prøve det selv, så er litt nysjerrig. Men de sverger på at dette funker utrolig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur jeg har gitt samme sveret noen ganger før her... Men jeg gjentar det gjerne.

Epler... Ja, epler. Kjøp en kurv med grønne epler, del alle eplene i 2 og sett kurven i bilen over natten, eller til eplene ikke er friske lenger.

Det er ikke for å få eplelukt i bilen, men det skal ta drepen på annen vond lukt (så sant kilden til den vonde lukten er fjernet såklart).

En bekjent fikk dette tipset for mange år siden når de skulle pusse opp en gammel likbil.

Har ikke hatt behov for å prøve det selv, så er litt nysjerrig. Men de sverger på at dette funker utrolig bra.

glemte epletrikset ditt i farten i butikken så det ble eddik.kjøpte en flaske så nå står det 4 kopper med litt eddik i hver. bør ikke lukte noe spesielt etter denne oppfriskningen. og hvis deg gjør det, da blir det EPLER:D

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå prøvd med eddiken. jeg tok 4 plastglass med ca 1 cm med eddik oppi og satt et i hvert område der man skal ha bena på gulvet. men jeg føler ikke at det hjalp noe "utrolig". nå lukter det bare eddik:P men det forsvinner vel etter hvert det også, men LITT er har det hjulpet. det neste blir vel eplene tenker jeg. lukter ikke så ille det kan jeg tenke meg:)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på tv, der var det et bilvaskefirma som hadde ozon maskin som fjernet all lukt. Kostet 3000 så hadde de bilen i 3dager. Eneste det ikke fungerte på var ekte kattepiss.

1991 BMW E36 3C

X[-69JaguarXJ6 -79 Volvo244 -88 Volvo240/5 -88 ToyotaCorollaXL -75 Volvo244DL -92 Mazda323 lx -98 SeatCordobaVario -2stk NSR]

Lenke til kommentar
Del på andre sider