eiriksmil Skrevet April 13, 2007 Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 Det er dette bildet ChristR refererer til:http://img211.imageshack.us/img211/1677/fireexitlf8.jpg Du må ikke lese deg blind på nettet nå Eirik. Det var forøvrig ikke salgshistorien til MG jeg var ute etter, men hvorfor det ser ut som det gjør i produksjonshallene. Studer bildene og beskrivelsene fotografene som har vært der kommer med, så dukker det opp mange interesante spørsmål. Hvis du leser en gang til ser du at jeg ikke bare har skrevet salgshistorie, og hvis du leser min andre post, henholdsvis post #14, vil du også se at noe av grunnen står der. I tilegg, du sa vel egentlig ikke "hvorfor ser det ut som det gjør?", men at du ønsket å vite bakgrunnen for dette, og salgshistorien er en viktig del av bakgrunnen, blant annet fordi et firma som BMW eller Toyota aldri ville sendt arbeiderene sine hjem. Gjennom min post kunne man lese at det hadde vært mye usikkerhet rundt MG Rover, og at CityRover ble deres break (den ble rett og slett for dyr i forhold til kvalitet mot europeiske og japanske konkurrenter), så de hadde også dårlig økonomi. Arbeiderene hadde vært igjennom mye av det samme i 2000, da BMW bestemte seg for å kvitte seg med MGR, og derfor hadde de ansatte vært delvis forberedt på dette. De dro derfor hjem, i motsetning til 2000, da det ble mye bråk rundt MGR og BMW. Så, salgshistorien i grove trekk var relativt viktig for å forstå bakgrunnen for hvorfor de gikk rett hjem uten å mukke, og hvorfor nedstengningen skjedde. For alt det du vet kan vel egentlig en av besøkende ha festet lappen? Dessuten, når ChrisR sier at det "neppe kan ha vært forlatt så lenge" begynner man jo å lure litt, når store deler har vært helt forlatt siden april 2005 (ifølge diverse britiske bilblader, ikke internett). Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristR Skrevet April 13, 2007 Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 Beklager Eiriksmil. Leste ikke posten din. Syns det bare er litt rart at den lappen henger der.... Skjønner ikke hvorfor en random fotograf skulle henge opp en lapp om at urinalene er ødelagt... Siter 1997 Audi A3 VolksWagen Audi Club Norwegen - Østfold Lokallag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet April 19, 2007 Rapporter Share Skrevet April 19, 2007 Jeg hadde gått berserk på et sånnt sted, skrudd av og tatt med alt som var av gromdeler osv! Hvorfor skal det bare stå der og dø da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG opel Skrevet April 19, 2007 Rapporter Share Skrevet April 19, 2007 Blir irritert når je ser det ja... Iallefall når det står biler som i grunn er klare til å ut å kjøre... men men..ikke noe vi får gjort Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revell Skrevet April 23, 2007 Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 Ikke en dritt annet en at jeg ikke skjønte at det virkelig var mulig. Jeg kunne jo ha skrevet "Du kødder??", men valgte altså å skrive det jeg skrev. Man må jo igrunn langt tilbake for å finne grunnen til hvorfor dette skjedde, men Rover-gruppen ble solgt til BMW i 1994, dette er hovedårsaken til hvordan dette skjedde. I året 2000 ble Rover og underselskaper kjøpt av Phoenix (fullt navn Phoenix Consortium), bortsett fra Land Rover, som ble solgt til Ford. Phoenix kjøpte dette for £10, altså rundt 120-130 kroner, innkludert fabrikker. De skapte det som ble hetende MG Rover, facelifta modellene og lagde den hysteriske MG ZT260 med V8er og MG ZT, men ingen av dissehadde særlig god finish, på grunn av mangel på midler. I 2003 gjorde MG Rover et relativt håpløst forsøk på å klare seg, bilen som enten skulle "make or break" Rover. Jeg husker Autocar viste noe optimisme, og jeg håpet selv også at de skulle klare seg. Problemet var bare at de brukte den indiske bilen Tata Indica som base for å redde sitt skinn, og skapte Rover CityRover, som da den ble kjørt ble dømt nedenom og hjem. Det er synd, MG Rover hadde et godt prosjekt på gang, bilen som skulle etterfølge RDX60, som ble vist som Rover TCV concept en gang. Jeg vet ikke om det er noen bilder av den på det forumet, men jeg så iallfall et bilde av en førproduksjons RDX60 i Top Gear Magazine 02/07 eller noe i den dur. Slik gikk det iallfall ikke. MGR ble nesten enige om joint med det kinesiske SAIC, men SAIC trakk seg ut i 2005. Deretter kjøpte Nanjing Automotive hele MG Rover litt senere, og sendte arbeiderne hjem på dagen, og det har stått tomt siden 15 april 2005 eller noe slikt, det var iallfall april, tror datoen var rundt der. Deretter solgte Nanjing Rover til Ford, så de sto da igjen med MG. Men hva skal de så med MG? Jo, Nanjing starter opp produksjonen av MG TF og MG7, sistnenvte tidligere MG ZT og Rover 75. Produksjonen skal foregå både i Kina og på Longbridge, og jeg tror deler av fabrikken klargjøres i disse tider for produksjon. Det må forresten nevnes at det ikke bare er Nanjing som bygger videre på 75/ZT, også SAIC bruker 75 som basis for Roewe 750. Der har man altså litt av forklaringen på hvorfor Longbridge ble forlatt over natten, selv om jeg ikke vet eksakt grunn, det må Nanjing Automotive få svare på. Dette er iallfall det jeg vet om saken, etter å ha fulgt nøye med siden MG ZR/ZS/ZT kom ut, og spesielt siden Rover CityRover ble vist første gangen. Hvis det er noe mer dere lurer på, noe mer spesifikt eller eksakt, skal jeg prøve å hjelpe til så godt jeg kan, håper dette er litt bedre enn "Følger du ikke med, mann", iallfall. Eirik hva mener du med 120-30 kr:hvaskjera betalte de det for bilfabrikken eller:hvaskjera Siter Jeg sukket fortvila, hjulbuen er kjeks, rusten har herja på min Mazda 626 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet April 23, 2007 Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 hva mener du med 120-30 kr:hvaskjera betalte de det for bilfabrikken eller:hvaskjera sikkert fordi selskapet er så fullt i gjeld at gjelden er så stor at verdiene fabrikken har ikke dekker gjelden, og at derfor denne lille summen bare blir symbolsk. hvertfall det jeg gjetter.. synd anyways.. Siter - bmw 335i 86mod - vw passat 99mod 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet April 23, 2007 Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 Jepp. BMW var bare glade for å bli kvitt det. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet April 23, 2007 Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 hva mener du med 120-30 kr:hvaskjera betalte de det for bilfabrikken eller:hvaskjera Var det virkelig nødvendig og quote ALT det? Siter -1987 Bmw e30 "m3", prosjekt -1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt -1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt x1991 Bmw e36 316 vinterbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet April 23, 2007 Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 Var det virkelig nødvendig og quote ALT det? Det var nok neppe nødvendig, men jeg håper du ikke leste alt på nytt igjen fordi ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet April 23, 2007 Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 Det var nok neppe nødvendig, men jeg håper du ikke leste alt på nytt igjen fordi ;) Hehe, leste ikke alt igjen nei, men han kunne korta det LITT ned ihvertfall:) Siter -1987 Bmw e30 "m3", prosjekt -1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt -1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt x1991 Bmw e36 316 vinterbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DevilsTower Skrevet April 23, 2007 Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 Tolket jeg forumet rett, tusler det fortsatt securitaaaay rundt i området og bygget, sammen med en del andre folk, og en vaktmester opererer fortsatt i bygget, og det er derfor den lappen om urinalene henger der. - Devil Siter Mvh Espen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revell Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 jeg beklager det med quoten. har 200kr hjemme kanskje jeg skal kjøpe fabrikken:phatyo Siter Jeg sukket fortvila, hjulbuen er kjeks, rusten har herja på min Mazda 626 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet April 27, 2007 Rapporter Share Skrevet April 27, 2007 : | Hadde GLATT betalt penger for å kunne gått rundt der en dag! Hva skjer foresten med de 5-6 bilene som stod ute, med herpa tak? hele bilen så jo fin ut så må nesten skjedd noe under produksjon? eller wannabee-cab? :D Det må foresten være noen enorme verdier der? iform av karosserier etc? Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet April 27, 2007 Rapporter Share Skrevet April 27, 2007 Noen bilder som gir ett lite innblikk i hvor mange spitternye deler som faktisk er der: http://www.28dayslater.co.uk/forums/showthread.php?t=9760&highlight=longbridge Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet April 28, 2007 Rapporter Share Skrevet April 28, 2007 Noen bilder som gir ett lite innblikk i hvor mange spitternye deler som faktisk er der: http://www.28dayslater.co.uk/forums/showthread.php?t=9760&highlight=longbridge Sjuke greier, hvorfor kan ikke selge noe av stuffet? Det står jo tog der! Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.