Gå til innhold

Eksos Spørsmål, skal lage overgang 16cm rundt rør til 21cm

Ranger emnet

Tidligere bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet hvor jeg skaffer delene, spørsmålet er kun hva jeg må ha. Altså 2" og 2 1\2" ? da kjøper jeg det. Pointet med at jeg skrev 16cm rundt er pga jeg målte rundt orginal eksosen min, og jeg har ingen annen måte å finne ut hvor stort det er pga Opel selv ikke klarte å finne tallet. Så den 21cm røret er 3" fant jeg ut. Er ferdig Simons endestykke, ovalt 3"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest en gang til tror jeg jeg skjønner mer problemet ditt du vil vite diameteren, men orker ikke skru av røret? I såfall måler du omkretsen og deler på pi.

Omkretsen du målte var: 16cm

16cm/3,141592654=5,093cm eller 2"

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest en gang til tror jeg jeg skjønner mer problemet ditt du vil vite diameteren, men orker ikke skru av røret? I såfall måler du omkretsen og deler på pi.

Omkretsen du målte var: 16cm

16cm/3,141592654=5,093cm eller 2"

Eller bare ta ett skyvelær og måle... :D

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Skyvelære er verd sin vekt i gull; det er et utrolig hendig verktøy.

1. Ja jeg vet :P Men har ikke somlet meg til å kjøpt det

2. Ja jeg vet jeg er lat, men uansett fikk låne skyvelære, la meg under bilen utenfor butikken og målte. Orginalrørert av 2" og det nye er 2,5 inn 3 ut. Skulle ikke ha noe brutale greier, kun fin endestuss =)

Har handlet overgangen og klemmer, gjelder bare å få hengt opp universalpotta nå, for meg uten sveisekunnskaper\apparat så har jeg lagt merke til at jeg sliter :P

Men finner nokk på noe, har en med sveiseapparat men han og faren kan ikke sveise pent. Trenger liksom å lage en brakett som står i orgialfestet og blir boltet i braketten på universalpotta.

menmen takk for hjelpen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider