SirLund Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 topic sier alt, er dette lov? eller må bilen være forsikret og ha kvite skilt? Siter Corolla GT twincam [x]Subaru impreza GT (en slik bil SKAL jeg ha igjen!) [x]Corolla 1300 "gti" R.I.P [x] passat g60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 ikke lov..ganske sikker igrunn,men ikke 100%. prøveskilter er vel bare for å flytte en bil fra A til B? hmmm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SirLund Skrevet April 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 hadde vært litt surt.. skal prøvekjøre bilen jeg skal kjøpe mårrå.. litt dumt hvis jeg ikke får kjørt den:P Siter Corolla GT twincam [x]Subaru impreza GT (en slik bil SKAL jeg ha igjen!) [x]Corolla 1300 "gti" R.I.P [x] passat g60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 hadde vært litt surt.. skal prøvekjøre bilen jeg skal kjøpe mårrå.. litt dumt hvis jeg ikke får kjørt den:P prøvd søke funksjonen. Dette er tema som dukker opp stadigvekk. Det å kjøre flere enn 2 i bil med prøveskilter. Prøveskilter er for å frakte en bil fra A til B og ikke øvelseskjøring/transport av personell. men du kan jo prøve å ringe Vegvesenet å høre om de er villig til å fylle inn ønsket kjørerute for deg og spesifisere at du skal øvelseskjøre en bil. Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian87 Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Jeg fikk ikke lov av forhandleren å prøvekjøre bilen jeg kjøpte siden det var prøveskilter og at jeg ikke hadde fått lappen enda. (Altså, jeg fikk ikke en gang øvekjøre med foreldrene mine med den) Siter 2011 Lancer Sportback 1986 BMW 325 Coupe http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cordoba dude Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 ikke lov. Siter Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene... http://www.bergen-gatebilklubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 prøvd søke funksjonen. Dette er tema som dukker opp stadigvekk. Det å kjøre flere enn 2 i bil med prøveskilter. Prøveskilter er for å frakte en bil fra A til B og ikke øvelseskjøring/transport av personell. men du kan jo prøve å ringe Vegvesenet å høre om de er villig til å fylle inn ønsket kjørerute for deg og spesifisere at du skal øvelseskjøre en bil. e no berre å sei du skal prøve bilen, å held dei inne føre ei viss kommune / fylke, so funka det fett det Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SirLund Skrevet April 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 hmmm. er uansett laaaangt oppi skauen der bilen står uansett, sjangsen for å møte onkel der er relativt liten... må jo prøve bilen da:P Siter Corolla GT twincam [x]Subaru impreza GT (en slik bil SKAL jeg ha igjen!) [x]Corolla 1300 "gti" R.I.P [x] passat g60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trx_Andersen Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Nabodama øvelseskjørte i sin bil,på prøveskilt,og da fikk hun dette når de ble stoppet: Bot for kjøring uten lappen. (Ble ikke definert som øvelseskjøring uten vanlige skilter). Bot for (øvelses)kjøring i uregistrert kjøretøy. (Ble ikke definert som øvelseskjøring uten vanlige skilter. ...jeg har lest papirene) Bot for å ha med seg flere personer under prøvekjøring enn tillatt, da "personen som var med i bilen ikke hadde noen innvirkning på prøvekjøringens art". Ble 10 lapper det gitt... Tatt fra et annet innlegg. PASS PÅ SIRLUND. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ice3d Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Da jeg kjøpte bilen min var jeg 16år. Måtte selvsagt prøve bilen før jeg kjøpte den. Så jeg dro til biltilsynet og sa jeg ville prøvekjøre en bil for å teste den litt, og kansje handle litt i sverige i samme slengen, hehe. Fikk da utskrevet et prøveskilt som gjaldt helt fra son og til svinesund (stod til og med på papiret at jeg fikk lov å handle der, vanligvis ikke lov med slike skilt). Øvelseskjørte hele veien. Det står noe om at personene som sitter i bilen skal ha en hensikt. Jeg tolket det som at det er jo viktig å ha med noen eksperter når man tester ut en bil. Både fattern og en kammerat av meg var med på turen. Gikk fint det! Så bare kjør på sier jeg! :D Siter Go your own way! 87 Pontiac Firebird Trans Am 91 Chrysler Saratoga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trx_Andersen Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Ja sirlund. Bare kjør. Om du tar et par runder langt oppi skauen der gjør da ingenting. Men var teknisk kontroll nedi dala her om dagen. Så kan vel drite og kjøre nedi der hvis du ikke har alt 100% rent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SirLund Skrevet April 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 ja, klar over det... vågen vart stoppa:S Siter Corolla GT twincam [x]Subaru impreza GT (en slik bil SKAL jeg ha igjen!) [x]Corolla 1300 "gti" R.I.P [x] passat g60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zzyber Skrevet April 24, 2007 Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 men blir lenge til den biln ska vises nå:s Siter [v]Audi TT 225Hk Quattro 2003 [v]Golf 4 highline 99[x]Golf Mk2-86 [x]Golf Gti Turbo 98[x]Audi TT "Airborn"00 [x] Golf mk2 Vr6 [x]Vw passat Tdi 4motion(180hk/420nm)03 [x]Audi S3"purplehaze"01[x]Golf Gti Exlusive 98[x]Golf Gti 99[x]2x Honda civic 95 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 prøveskilter er vel bare for å flytte en bil fra A til B? hmmmNja, det finnes 4 'grunner' for å få prøveskilt;- Prøvekjøring - Flytting - Kjøring i forbindelse med registrering (dvs til verksted f.eks) - Husker selvsagt ikke den siste, er noe spesielt noe :) Det er ikke lov å ha flere personer i bilen, ei heller ting/varer, med mindre det er nødvendig for kjøringens art, som det heter på fint. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg