Kastel Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Etter motoren min gjikk til dunders så skulle jeg egentlig kjøpe en delebil men så blei jeg tipset av en kompis at han kjente en som skulle gi bort en motor :) Er litt usikker på hva slags motor det er :S Gamle eiger sa det var en fx men den ser identisk ut som b230f å har 530 topp? har ikke fx 531 topp da? Så siden bilen min er gasser så lurte jeg på er det bare å slenge over b230a innsuget på motoren å fyreløst?hva kan jeg gjøre med dysene går dei ikkje inn i toppen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet April 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Glømte det noe til det har stått automatkasse på den så var den en svinghjuls sensor den er vel bare å fjerne å sette på det gamlesvinghjulet mitt er det ikke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 har du ledningsnett du vil selge da? :) til motoren altså Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Tar jeg ikke feil, må du også ta fordeler + tenningsmodul fra a-motoren. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 dysene sitter på innsuget på den nye motoren din;) Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 OT: Har du gitt opp 940 nettet, fsl? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet April 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 ja tar seff fordeleren av a motorern:) El nettet er jeg ikke sikker på skal hente ei lass med deler etter helgen kan se:)Men finst det fx motorer med 530 topp? :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Den heter vel fx fordi den ikke er identisk med en vanlig f,som du sier,den skal ha 531 og vx kam. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet April 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 ok:) jaja gratis uansett:P den vil vel bli som en vanlig b230a med a innsuget da ,håpte på litt mer effekt.å bruke den org innspr er for mye arbeid å mangler div ting. vil den bruke noe mindre bensin en en org b230a da skal tro? er det samme komp å sånt som a? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 OT: Har du gitt opp 940 nettet, fsl? Hehe nei...forsvådt ikke begynt så mye enda :D Tar jeg ikke feil, må du også ta fordeler + tenningsmodul fra a-motoren. Så vidt jeg vet må du ha fordeler fra K-motor (eller F da...tom fordeler) det jeg har hvertfall. :) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Så vidt jeg vet må du ha fordeler fra K-motor (eller F da...tom fordeler) det jeg har hvertfall. :) Joda, men han skal jo kjøre a-gasser og tenning på motoren, og da trenger han fordeler med mekanisk tenningsforskyvning. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Da er det jo greit :) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet April 13, 2007 Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 Hadde jeg vært deg så hadde jeg bygd helt om til f jeg! Bruker mindre, går bedre! Hva mer kan man ønske seg? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet April 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 Hadde jeg vært deg så hadde jeg bygd helt om til f jeg! Bruker mindre, går bedre! Hva mer kan man ønske seg? ;) ja hadde gjort det om jeg hadde hatt alle delene:P eller det hadde vært greiest om jeg tok det rett ut av en delebil :) men men kommer til å bygge om til ft neste mnd skal til sverige:D da får jeg vel tak i alt hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet April 13, 2007 Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 uff, åffer skal "alle" døtte på dissa gamle slitne a-gassera hele tida.. bruker masse suppe og lekker.. da kan du like godt setta i en A motor da.. få tak i deg ett ledningsnett og sett i fx motorn med innsprut.. da er det klart hvis du skal ha i ft/fk seinere gså.. Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg