Gå til innhold

Var heldig å fikk en 93 b230 gratis:)

Ranger emnet

Kastel

Anbefalte innlegg

Etter motoren min gjikk til dunders så skulle jeg egentlig kjøpe en delebil men så blei jeg tipset av en kompis at han kjente en som skulle gi bort en motor :) Er litt usikker på hva slags motor det er :S Gamle eiger sa det var en fx men den ser identisk ut som b230f å har 530 topp? har ikke fx 531 topp da?

Så siden bilen min er gasser så lurte jeg på er det bare å slenge over b230a innsuget på motoren å fyreløst?hva kan jeg gjøre med dysene går dei ikkje inn i toppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT: Har du gitt opp 940 nettet, fsl?

Hehe nei...forsvådt ikke begynt så mye enda :D

Tar jeg ikke feil, må du også ta fordeler + tenningsmodul fra a-motoren.

Så vidt jeg vet må du ha fordeler fra K-motor (eller F da...tom fordeler) det jeg har hvertfall. :)

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg så hadde jeg bygd helt om til f jeg! Bruker mindre, går bedre! Hva mer kan man ønske seg? ;)

ja hadde gjort det om jeg hadde hatt alle delene:P eller det hadde vært greiest om jeg tok det rett ut av en delebil :) men men kommer til å bygge om til ft neste mnd skal til sverige:D da får jeg vel tak i alt hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, åffer skal "alle" døtte på dissa gamle slitne a-gassera hele tida.. bruker masse suppe og lekker.. da kan du like godt setta i en A motor da.. få tak i deg ett ledningsnett og sett i fx motorn med innsprut.. da er det klart hvis du skal ha i ft/fk seinere gså..

volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider