Gå til innhold

Endre til automatisk kjørelys (E36)

Ranger emnet

wirrumsen

Anbefalte innlegg

Hei,

for noen dager siden gikk jeg lei av en tilværelse som bil-løs. Det har vært noen lange uker uten bil. Har sett på utallige biler, men fant liksom aldri noen jeg likte (ihvertfall ikke i forhold til pris). Gikk som sagt temmelig lei, så jeg gjorde et impulskjøp. Tok like greit en E36 318tds som ble solgt i distriktet. Import fra Belgia for en del år siden. Passerer 200k km utpå sensommeren, kan jeg tenke meg.

Men nok om det. Det er som sagt import-bil. Hvilket naturligvis innebærer at automatisk kjørelys er et fremmedord :( Trodde det skulle gå kjapt å tilvenne seg det å skru på lysene hver gang jeg starter bilen, men det har vist seg å være verre enn som så. Glemmer det hver bidige gang. Irriterende. Flaut.

Hvor vanskelig er det å gjøre om til automatisk kjørelys på bilen? Noen som har tips og triks?

I tillegg er bilen utstyrt med et, unnskyld uttrykket, helvete av en alarm. Lyden er heldigvis koblet ut, men fjernkontrollen er elendig, og man må starte motoren innen ett minutt etter at alarmen er deaktivert. Hvis man skrur av tenninga, må man trykke alarmen på og av før man kan starte bilen igjen. Dritt...

Det er snakk om Bosch Blocktronic. Jeg vil helst koble ut denne, og heller bruke den vanlige fjernstyrte sentrallåsen. Men Bosch'n er tilkoblet med startsperre og alt.

Også her: noen som har tips og triks? Eller må jeg ta den stygge turen innom et verksted som kan ta seg av dette (for alt annet enn en lav pris..)?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider