Gå til innhold

noen som kan å sveise eksos her?

Ranger emnet

cosworth87

Anbefalte innlegg

ja i dag skulle jeg dette simonsannlegg på Sierraen.. skulle også bytte katten med rør.. noe som burde gå greit. mener å ha lest at DOHC har 2" originalt så jeg bestilte litt rør å driit i 2" begynte med å kappe rører rett forran skjøten til katalysatoren. da skjøten uansett var rusta i filler å hodene på bolter å muttere rusta runde.

men til min store forskjekkelse/irritasjon. var originale rørene akkuratt et par++ mm større en 2mm.. så 2" skjøtestykke gikk akkuratt ikke på. faaen.. så jeg fant frem en overgang jeg hadde liggendes.. sånn fra 1.75" til 2" sak.. der er det jo litt stigning.. kappet denne rett før stigningen.. å dengte dette inn i røret. dette satt som ****.. å jeg sveiste så godt jeg kunne rundt(begynner å bli lenge siden GK mekk) satset på at dette ble rett så begynte å montere det ferdig tilpassede Simonsanlegget.. dette gikk jo veldig fort ån greit. men så var det skjøte det med rørene istedenfor katalysatoren. joda. haha. fantastisk. måtte til slutt som siste nødløsning ty til en liten stubb på ca 50cm + med flexirør. noe som gjorde at midterste potte ble hengende litt for lavt.

å på toppen av kaka lakk det fremst der jeg hadde sveist:S

så PGA coilovers har jeg nå ca 2-3cm klaring under midterste potte å noen av rørene. noe som suuuger..

så det jeg kunne trengt litt "proffesjonell" hjelp til er.. å få sveist det røret jeg lagde hele veien.. så jeg slipper 7 eksosklemmer. kanskje få byttet ut flexirøret med et normalt rør.. å eventuelt få laget et extra feste til midtre potte så alt kommer litt høyere...

betaler så klart... 48141910

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider