Gå til innhold

Type 4656 lykter med linse

Ranger emnet

Morgis

Anbefalte innlegg

Min onkel har en Scania turbuss med disse 4656 reflektorene som da er mer universale og som ofte finnes på amerikanske biler fra 70 tallet, også kjennt som "Sealed beams".

Disse på denne bussen var da prosjektor lykter fra Hella.

Hadde vært gudd å bytte ut halogenlyktene med slike på volvoen min for da kunne jo ombygging til xenon være aktuellt senere..

165%20Lo.jpg

Men, er det noen som vet hvor jeg kan skaffe slike.

Evnt brukte?

prosjektorlinselykt1.JPG

prosjektorlinselykt2.JPG

Tør nesten ikke å høre på nyprisen til Hella, men hvis noen kunne sjekke opp for meg hadde det vært genialt.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min onkel har en Scania turbuss med disse 4656 reflektorene som da er mer universale og som ofte finnes på amerikanske biler fra 70 tallet, også kjennt som "Sealed beams".

Disse på denne bussen var da prosjektor lykter fra Hella.

Hadde vært gudd å bytte ut halogenlyktene med slike på volvoen min for da kunne jo ombygging til xenon være aktuellt senere..

Men, er det noen som vet hvor jeg kan skaffe slike.

Evnt brukte?

Tør nesten ikke å høre på nyprisen til Hella, men hvis noen kunne sjekke opp for meg hadde det vært genialt.

oisann, sånne har jeg et ekstra sett til min buss. En scania 112 classic, det er samme front som den bussen du viser til. Hvor mye gir du? :) Har egentlig litt planer med dem selv, til en eldre buss jeg har. Men kan jo selges til rett pris

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oisann, sånne har jeg et ekstra sett til min buss. En scania 112 classic, det er samme front som den bussen du viser til. Hvor mye gir du? :) Har egentlig litt planer med dem selv, til en eldre buss jeg har. Men kan jo selges til rett pris

trodde scania 112 hadde mer kvadratiske lykter jeg?

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et sett med slike Sealed Beam lykter til Volvo liggende fra en front jeg kjøpte i USA en gang i tiden, men du må jo lage hull til linsene da hvis du skal bruke sealed beams, siden dei er helt forseglet, er det ikke like greit å bruke vanlige H4 og H1 lykter, og bare utvide det hullet som allerede er der om det trengs, eller er det hullet for stort ?

Og for å bruke sealed beams på din Volvo, så må du kopple om noen ledninger fremme i sokkelen som går til lysa, jeg måtte gjøre det når jeg satte i halogen lykter i den fronten jeg kjøpte

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de ebay lyktene så står det jo at det er til H4 pærer? Og at pære må kjøpes separat?

ser for meg ut som noen jallalykter produsert i kina for feks APC og APC har jeg svært dårlig erfaring med når det gjelder hovedlykter.

Reflektorlakk som flasser av pga varme, elendig opptikk, holder ikke tett og sprø plastikk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider