Gå til innhold

kam/topp

Ranger emnet

lyrix

Anbefalte innlegg

hei

har fått meg en "fin" gammel 242L 76mod

har også kjøpt en FT motor som jeg skal trimme til ca 250+ hk tenkte jeg..

har 3-4 delebiler jeg kan ta deler fra, på den ene 740 min står det en 631 topp på(?) er den bedre en 530??

tok av kammen på en volvo motor med K-jet, vet ikke hvilken kam det er, står en rar "bokstav/tegn" nesten som en [ .. noen som vet hilken kam det er? bedre enn A og T?

noen som kan gi meg ett bra oppsett på 250hk

min plan

viking chip

3" JT eksos

3"LMM

større dyser?

531 topp eller 631 hvis den er bra

A,T kam eller den kammen fra K-jet motoren?

stor bensin pumpe

T16 turbo?

hvor mye kan jeg få med dette oppsette?

vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en 631 topp så har du jo en -87 mod k-motor. Men tipper heller du har en 531 topp..

740in kom med k motor den oxo...

Lyrix: om du har sett en 631 topp kontra en vanlig topp noen gang så ser du hva som er best og ikke.. man trenger ikke h profil for 300hk i en stock FT det fiksern helt elegant med orginale råder og stempel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan ikke bruke 631 toppen nei.. den er plan og du får drøyt mye komp.. vet ikke om kanskje ventilene butter i stempla også, for det er jo "lommer" i stempla på en k-motor..

Ja det er eneste motoren fra 240 som knuses ved registerreim brudd... Bare kast hele greia. neida, søk litt rundt så finner du mange tråder om akkurat det å hente ut effekt av en k-motor eller hva som er lønnsomt å gjøre med den.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider