Gå til innhold

Dysevalg

Ranger emnet


Teddy88

Anbefalte innlegg

er da ikke så dyrt.han som hadde bilen min før kjøpte ferdig modda lmm,s60r dyser og en spesialchip hos en i sverige.bruker å ligge ferdige "kit" på turboperformance osv til tider :) men den chippen som skulle funke så bra tålte ikke å få skrudd opp bensintrykk.så jeg kjører med vanlig et chip =)

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

 

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er da ikke så dyrt.han som hadde bilen min før kjøpte ferdig modda lmm,s60r dyser og en spesialchip hos en i sverige.bruker å ligge ferdige "kit" på turboperformance osv til tider :) men den chippen som skulle funke så bra tålte ikke å få skrudd opp bensintrykk.så jeg kjører med vanlig et chip =)

 

Men Motronic sprutet er jo så unormalt vanskelig å feilsøke(tungvint) men det er da min mening:)

ser jo svenskene kjører 300++hk på motronic

så alt går jo ann.bare hvordan ;)

Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst

Volvo V70 AWD R 99mod vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

aha... her var den en del lærerikt

 

MEN: dette med data sprut er jeg ikke helt sikker på om jeg har skjønnt.

 

det jeg ser på som de ideelle er å han en omprogramerbar hjerne som man kan koble til en PC (laptop) å modifisere grunnprogrammet som man sikkert finner et sted på nettet eller tar fra Bosch LH 2,4 jetronic eller no

å så kan man bare kobla fra PCen å kjøre... eller koble til PCen igjen å forandre dyse åpningstider\lengde\tidspunkt osv. eller tenningstidspunktet

 

men da må man ha et system som kjører bensin sprut å tenning i samma hjerna, noen som vet hvilket system som har det? er det ET og FT motorene?

 

PS: er det dette som kalles data sprut?

1990 mod 740 GL (B230F)

 

kjøper gjerne B230FT eller delebil med B230FT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det spom er prinsippet med datasprut ja, i tillegg kan du gjøre så mangt ekstra, som launch control, vann inj., el vifte+++ *som regel*

 

du bytter ut hele ledningsnette, så åssen det er orginalt er ikke så nøye, det ryker vekk uansett. og FT motorer har to hjerner ja. bensin på passasjersiden ved sparkeplata, å tenning sitter rett ved gasspedalen på pedalboksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår