Spangen Skrevet April 13, 2007 Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 --Noen bilder kommer i løpet av kvelden!-- Nå var turen kommet til å så smått starte på å fikse lakken på A6'en. Etter å ha tatt noen små flekker med avflasset lakk ved listene var bilen ganske stygg. Flekkene var relativt godt synlige som matte flekker etter våtsliping, bilen ellers er full av småriper siden tidligere eier aldri gjorde noe annet enn vaskemaskin en sjelden gang og alt var et ganske trist syn, bortsett fra bakfangeren som er nylakkert nå. Kan tro den skilte seg ut i forhold til resten av bilen! Først avfetting og høytrykk, deretter NXT Wash, skylle av og tørke bilen. Nå var den ren, men kjentes fremdeles ut som sandpapir de fleste steder. Frem med clay og gå over. Den ble helt full av urenheter, lakkstøv og annet snusk, lakken ble mye blankere og grunnlaget var bra. Prøvde først Megs #80 og burgunder pute. Dette gjorde bilen mye finere, men allikevel var det igjen ganske mange av småripene selv etter to-tre omganger. Over til neste trinn, #85 og ullhette.. Nå ble det sus i sakene. De våtslipte flekkene forsvant og det er nå ikke lett å se hvor jeg har lakkert opp igjen selv om det er gjort med sprayboks. Ellers forsvant det aller meste av småriper etter første omgang. Har snart gått over hele bilen med denne behandlingen nå og skal fortsette med #80 burgunder, så en gang til med #80 med gul pute før jeg avslutter med #82 med den fineste puten og så NXT Tech Wax på toppen. Forresten, de numrene på proffserien virker litt tilfeldige. #80 er grovere enn #82, men #85 er en god del grovere enn #80 igjen.. :D Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet April 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 Da var den unnagjort, og resultatet ble bra! Fremgangsmåte: 1. Asfaltfjerner og varmt høytrykk 2. Vasket med NXT Wash 3. Clay (mye å ta av til tross for asfaltfjerneren) 4. Megs #85, ullhette og Makita roterende på et par steder som var flekklakkert og våtslipt + et par andre steder. 5. Megs #80, W7000 og roterende 6. Megs #80, W8000 og roterende 7. Megs #82, W9000 og oscillerende maskin 8. NXT Tech Wax Hadde ikke igjen mer middel til dekk og svart plast, så dette ser ikke så veldig bra ut. Har heller ikke tatt felgene ennå, men er godt fornøyd med lakken. Så og si alle småripene er borte og lakken har en mye dypere glans enn den noengang har hatt. Kjøpte bilen i fjor høst, så har ikke fått gjort noe ordentlig før nå uansett.. :) Noen bilder av refleksen, litt rått igrunn.. ;) Og så til slutt et fra parkeringsplassen. Bilen skiller seg litt ut i forhold til de fleste andre. Audi 80'en ved siden av var tålelig bra, men ellers er bilene her bare skitne, ripete og matte. Det klør nesten i fingrene når man ser sånn som den røde 850'en som er nesten rosa en del steder.. ;) Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 Godt jobba det der. Penere en nytt. Regner med at du har brukt roterende før? om ikke, er jeg veeeeeeldig imponert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet April 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 Takk! :) Jada, har hatt roterende maskin i 8-9 år nå, så jeg har prøvd og feilet en del før jeg fikk nok peiling til å få bra resultater.. ;) Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.