Gå til innhold

Low-Ryder: Peugeot 405 GMi16 (Ny motor..på tide)

Ranger emnet

Low-Ryder

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er litt skeptisk til prosjektet ditt, og har et par spørsmål samt litt konstruktiv kritikk. Dette sier jeg ikke for å være slem.

For det første, hvordan er passformen på de nye lyktene i forhold til de originale lyktene? Med de nye virker det som om det er større glippe mellom skjermen og lykta øverst i lyktens øvre hjørne. Det virker også litt som om lykta henger litt mer mot midten nå enn før.

Det ser også ut som om panseret bygger lengre ned enn hva skjermen gjør, feste panseret ditt bedre? Det ser også ut som om panseret ditt heller mer mot førersiden enn mot passasjersiden.

Glippen mellom stylingfangeren og panseret er ikke tøff. Har du tenkt til å gjøre noe her for å få det til å se bedre ut, eller la det være slik?

Sist men ikke minst, det ser igrunn ut som om du bruker mer sparkel enn du burde. På panseret og dørene spesielt, du har brukt veldig mye sparkel. Er det ikke bedre å skaffe seg et litt finere panser, og heller bruke litt mindre sparkel? Sparkelen på passasjersidens bakre skjermkant vil nok iallfall sprekke relativt fort, ettersom det er på selve karosseriet, ikke skrudde deler. Så ut som det var veldig mye der og, ikke bra.

Og så til mitt siste punkt, stylingen. Dette liker jeg ikke å si igrunn, men jeg synes helt ærlig bilen ser eldre ut nå enn den gjorde før. Tror mye av dette kommer av at stylingen ikke bygger noe særlig ut i bredden, kun lengden og høyden, og det blir feil for meg. Skal man ha større fangere får de nesten bredde ut litt og. Frontfangeren og ikke minst Evo-vingen blir for runde til resten av bilen, og lyktene gjør det ikke noe bedre.

Nå har jeg ikke sett bilen ferdig ennå, og du skal ha ros for innsatsen (selv om jeg som sagt ikke ville gjort alt arbeidet på samme måte). Jeg liker 405, og jeg er sikker på at dersom du hadde kjørt en relativt stock, rød med breie felger og skrapt bakken (med coilovers, ikke bodykit altså) hadde jeg virkelig gitt deg tommelen opp.

Håper du ikke blir fornærmet på noen måte, men heller tar til deg litt av den konstruktive kritikken. Det er ment som en hjelp, og dersom fronten blir skjev, trekker det for mange mye mer ned enn for eksempel farge og felg-valg. Det er så synd med biler det blir lagt mye tid og penger i, som likevel ser veldig halvgjorte ut.

Uansett, lykke til med resten av slipingen og lakkjobben, jeg får re-vurdere hva jeg mener om stylingen da. Som sagt, jeg sier det ikke for å være slem, jeg vil bare at bilen skal bli så bra som mulig!

Og du skal absolutt ha ros for å gjøre noe med en 405, det er (dessverre) ikke ofte man ser slike bli gjort noe med.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei,

Jeg er litt skeptisk til prosjektet ditt, og har et par spørsmål samt litt konstruktiv kritikk. Dette sier jeg ikke for å være slem.

For det første, hvordan er passformen på de nye lyktene i forhold til de originale lyktene? Med de nye virker det som om det er større glippe mellom skjermen og lykta øverst i lyktens øvre hjørne. Det virker også litt som om lykta henger litt mer mot midten nå enn før.

Det ser også ut som om panseret bygger lengre ned enn hva skjermen gjør, feste panseret ditt bedre? Det ser også ut som om panseret ditt heller mer mot førersiden enn mot passasjersiden.

Glippen mellom stylingfangeren og panseret er ikke tøff. Har du tenkt til å gjøre noe her for å få det til å se bedre ut, eller la det være slik?

Sist men ikke minst, det ser igrunn ut som om du bruker mer sparkel enn du burde. På panseret og dørene spesielt, du har brukt veldig mye sparkel. Er det ikke bedre å skaffe seg et litt finere panser, og heller bruke litt mindre sparkel? Sparkelen på passasjersidens bakre skjermkant vil nok iallfall sprekke relativt fort, ettersom det er på selve karosseriet, ikke skrudde deler. Så ut som det var veldig mye der og, ikke bra.

Og så til mitt siste punkt, stylingen. Dette liker jeg ikke å si igrunn, men jeg synes helt ærlig bilen ser eldre ut nå enn den gjorde før. Tror mye av dette kommer av at stylingen ikke bygger noe særlig ut i bredden, kun lengden og høyden, og det blir feil for meg. Skal man ha større fangere får de nesten bredde ut litt og. Frontfangeren og ikke minst Evo-vingen blir for runde til resten av bilen, og lyktene gjør det ikke noe bedre.

Nå har jeg ikke sett bilen ferdig ennå, og du skal ha ros for innsatsen (selv om jeg som sagt ikke ville gjort alt arbeidet på samme måte). Jeg liker 405, og jeg er sikker på at dersom du hadde kjørt en relativt stock, rød med breie felger og skrapt bakken (med coilovers, ikke bodykit altså) hadde jeg virkelig gitt deg tommelen opp.

Håper du ikke blir fornærmet på noen måte, men heller tar til deg litt av den konstruktive kritikken. Det er ment som en hjelp, og dersom fronten blir skjev, trekker det for mange mye mer ned enn for eksempel farge og felg-valg. Det er så synd med biler det blir lagt mye tid og penger i, som likevel ser veldig halvgjorte ut.

Uansett, lykke til med resten av slipingen og lakkjobben, jeg får re-vurdere hva jeg mener om stylingen da. Som sagt, jeg sier det ikke for å være slem, jeg vil bare at bilen skal bli så bra som mulig!

Og du skal absolutt ha ros for å gjøre noe med en 405, det er (dessverre) ikke ofte man ser slike bli gjort noe med.

Eirik

Hei du :)

Lykter: Disse er rimelig like i passform som de orginale, Disse er bare satt på midlertidig!

De er ikke justert til hverken panser eller fanger, Lyktene skal jo av når bilen skal lakkeres!

Panser: Her er det det samme, Panseret er ikke helt som det skal være..Dette kan jeg fikse på litt senere (Nå er jeg bare intressert i å få alt på G før lakkeringa ska settes igang)

Stylingfronten: Denne glippa er her på de orginale fangerene også, Men det synes ikke så bra der!

Eneste jeg kan gjøre med denne glippa er å bygge ned panseret litt (type Bad-Look liksom) ellers er den nødt til å være der.. Men igjen alt av styling er ikke "justert inn" om du skjønner..Alt av dette skal jo av når bilen lakkeres uansett så.

Spakkel: Jepp, Dette er overkill bruk av spakkel.. Men det ser mer ut enn hva det egentlig er!

Men det for bli som det ble..

For øvrig, Stylingen er IKKE lavere enn unndersiden av bilen.

Bilen tok neddi på kanal"skjørtene" i alle dumper i fjor :)

Men så er det smak og behag da, jeg vil ikke ha en bil som "alle" andre kjører rundt i, Så jeg har valgt denne type styling som skiller meg ut :)

Og som ett siste innspill så er dette første gangen jeg "bygger" opp en bil.. I fremtiden vil jeg nok gjøre en grundigere jobb :)

Takker for kritikken, Jeg regner med at noen kommer med slik.. Jeg kan ikke forvente at alle digger bilen min opp i skyene :P

Ska prøve så godt jeg kan å få alt tilpasset sikkelig når bilen engang bli ferdig lakkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener ikke bare hjulbuer, men hele bilen? Fortell litt mere konkret ;)

Tenker å bygge ut framfanger,framskjerme,skjørtene,bakskjerm og bakfanger silk at hele siden fra front til bak går i en rett linje.

Altså, At bilen er like brei foran og bak. :)

Noe lignende som bilde nedenfor

2416491_17_full.jpg

Har aldri gjort noe slikt før så dette kan enten bli bra..Eller gå rett til h*****e! :P

tøft! kjempe lav da=P skikkeli low rider;)

Hehe, Den er ikke såå lav som den ser ut som :P

Ca 5cm klaring når den er på veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Ja, Det er regn på noen av bildene!

Men til mitt forsvar så har spakklet tørket iallefall en time før regnet kom, Og jeg hadde så vidt kommet meg ut for å begynne pussinga da regent kom.. Så jeg tok bare noen bilder så jeg hadde noe å legge ut den dagen :P

Så nei, Jeg gjør ikke en dritt med bilen når det regner ute..Da sitter jeg og er sur inne foran tv eller datan :P

Og ang rust! Jepp, kom noen små brune flekker her og der..Men etter en dag med sol og tørke så pusset jeg dette bort og grunnet :)

Selvom sparkelet har herdet er den fortsatt ikke tett og da tiltrekker den seg fuktighet. Sprayboks grunning er heller ikke tett lakk, så å la den stå ute i regnet med bare sparkel og spray grunning er vel det værste du kan gjøre mot bilen din.

Synd du ikke har en garasje å stå i..

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider