Gå til innhold

KAM spørsmål

Ranger emnet


Mad-Ass

Anbefalte innlegg

jeg kjører med h-kam, og den er ikke no særlig på lave turtall nei..

 

Enig med deg der.

H kamaksel er vel den som er egnet for å trimme en sugemotor.

Plane topp 11 til 1 i komp og grenrør.. går greit fra 3800-7000rpm..

K kamaksel er også best egnet til sugemotorer, men mange har med godt resultat brukt den på turbomotor. men den må ha turbo med stort turbinhus for durasjon og overlapp gjør at når du får baktrykk så vil eksos tilbake til sylinder. 3500-7000rpm motor.

 

Eg personlig synst de kamakslene ikke egner seg til en bil som du daglig bruker til og fra jobb,

 

V kamakselen har flere brukt til turbo med godt resultat over eit

breit register.

A kamen har eg selv kjørt med godt resultat med en normal Turbo som ladder tidlig 2200-5800rpm ca.

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår