tutigard Skrevet April 13, 2007 Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 Håper ingen blir sure pga plasseringen av denne tråden! Men jeg trenger litt hjelp her! Har et stort stereoanlegg jeg skal ha i campingvogna på gatebiltreffene, 2stk Cerwin-vega cls 215, og en peavey forsterker 2x270watt(?) med en nad for-forsterker. Mitt spørsmål, hvordan går det å drive dette med et strømaggregat? (Det funker fint i teorien, med ca 3kw har jeg mye å gå på mht amperen) Men problemet blir vel spenningsforskjellen jeg kan få? Håper virkelig noen kan hjelpe meg her! Har sport mange plasser, men ingen som kan gi meg noe eksakt svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsychoPat Skrevet April 13, 2007 Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 Kan du ikke ruse aggregatet konstant? :P Bare feste opp gassen slik at det alltid lader mer enn nok. Det er selvsagt endel negative sider ved å gjøre det, men da skal du vel være kvitt hovedproblemet? Siter Mvh Chris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 Hva er klemmespenningen på agregatet?, det skal lange strekk til for å få store spenningsfall ved tilstrekkelig kvadrat, i ditt tilfelle 2*2,5mm2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tutigard Skrevet April 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 Hva er klemmespenningen på agregatet?, det skal lange strekk til for å få store spenningsfall ved tilstrekkelig kvadrat, i ditt tilfelle 2*2,5mm2 Så det vil fungere så lenge effekten er tilstrekkelig? Vist jeg da kjøper et 3kw, går det fint? Kan event gjøre som nevnt lengre opp her, å ruse det litt opp med å låse gassen. Bedre med for mye volt en for lite.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedal to the metal Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 kjørte pa forsterker på 2 x 800 w på 3kw aggregat..funka helt fint det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 eg vil tru at ett skikkelig aggregat har regulatorer som tar seg av rusinga når det er behov. Feks ved høg last vil det bli tyngre å dra rotoren rundt så den bruker mer drivstoff. Spenninga har en del med magnetisering av rotoren i generator delen på aggregatet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg