Revolvo Skrevet April 13, 2007 Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 hei! driver og bygger opp ein at som har fått seg litt div nye deler og oppgraderingar så lurte på om noken kunne gi meg ein ide om ca hk/nm sjøl om d e umulig å slå fast noke eksakt tal selfølgelig! følgende er gjort: nye alle lager og pakninger/tetninger i motor. plana toppen og frest seter og slipt ventilar. dreid opp inngang til trykkboks ved gasser og nye 2,5 rør heile veien. org. stor plast cooler fra 740( motoren skal org. ha 165 hk med denna) slipt nål og borra dyse i gasser. 940 grenrør. splitter ny garrett t4/3 0b hybrid turbo. nerdreid svinghjul.(hjelper vel ikkje på effekten men..) satse på å kjøra med dobbel toppakning i begynnelsen med rundt 1-1,5 i ladetrykk(har lavkomp stempel)... lurer bare fordi eg er ganske ny i faget og har snakka med fleire som seie d bare bortkasta og trimma ein slik motor og har ikkje tru på 200+ hk....eg har ikkje ide men lurte på om noken kunne ha erfaring med detta? takker for svar:) Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet April 13, 2007 Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 Hva gjør du med bensintilførsel til gassern? Får du nok bensin til å lade over 0,7 så kan du få til 200+ hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet April 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 har kun org. pumpa som skal levere 3 bar til no... må d større saker til for å få nok trur du? Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 13, 2007 Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 tror ikke 1.5 bar i plastcooleren er lurt. Ellers er det fint mulig å lage en 300hk forgasserturbomotor med stor nok turbo og nok bensin... hele cluet her er jo bensin, hehe.. forgasserturbo = tørst, men det er du vel fullt klar over regner jeg med. Jeg har sett en del slike billige effektmotorer, men de raser desverre ofte :( Men de er jo billig å bygge opp igjen da. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO real power Skrevet April 13, 2007 Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 tåle vel opp til 1 bar dei coolerane, har eg hørt Siter 2006 nissan navara 1995 nissan primera prosjekt:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156602 gaamelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet April 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 ja rekner med litt bensinsluk;) turboen holder jo i massevis vil eg tru og ein kompis av meg kjørte på 1,6 bar på ic uten problemer...va bare å setta dumpen så nærma som mulig spjeldet. må eg skifta til elektronisk bensimpumpa om eg skal klara å få noke serlig meir effekt ut av den? blokka er 81 mod. så hørte at d skulle væra org. smidde rådar frå volvo i denna(b230a) noken som kan bekrefta det? Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet April 13, 2007 Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 er ikke smidde råder men M råder fra volvo tåler masse...blokk fra 81 er b23 ikke b230 Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet April 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 er b230 blokk og er stempla 81 sist i d nr og d er vel årstalet? Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 ja rekner med litt bensinsluk;) turboen holder jo i massevis vil eg tru og ein kompis av meg kjørte på 1,6 bar på ic uten problemer...va bare å setta dumpen så nærma som mulig spjeldet. må eg skifta til elektronisk bensimpumpa om eg skal klara å få noke serlig meir effekt ut av den? blokka er 81 mod. så hørte at d skulle væra org. smidde rådar frå volvo i denna(b230a) noken som kan bekrefta det? Hohoho, en B230A(Levert i biler fra 85 til 86/87) tåler ikke 1,5 bar, det er det bare å glømme. Mere i landet rundt 1bar... Den har de svakeste rådene av alle typer rødblokker. De er 9mm på det tykkeste, og de på de nyere (89 og opp)er 13,5mm, altså 50% økning, og de tåler ca rundt 1,5. IC'n tåler heller ikke ladetrykket, den sprekker ikke nødvendigvis, men har en tendens til å lekke i skjøtene mellom tanker og register. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 tåle vel opp til 1 bar dei coolerane, har eg hørt min tålte 1,7 når jeg hadde gasserturbo.. og lever fortsatt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 min tålte 1,7 når jeg hadde gasserturbo.. og lever fortsatt Er ikke sånn at verden sirkler rundt deg heller da alacocaina Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 Er ikke sånn at verden sirkler rundt deg heller da alacocaina hmm?:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.