Gå til innhold

effekt?

Ranger emnet


Revolvo

Anbefalte innlegg

hei! driver og bygger opp ein at som har fått seg litt div nye deler og oppgraderingar så lurte på om noken kunne gi meg ein ide om ca hk/nm sjøl om d e umulig å slå fast noke eksakt tal selfølgelig!

 

følgende er gjort:

 

nye alle lager og pakninger/tetninger i motor.

plana toppen og frest seter og slipt ventilar.

dreid opp inngang til trykkboks ved gasser og nye 2,5 rør heile veien.

org. stor plast cooler fra 740( motoren skal org. ha 165 hk med denna)

slipt nål og borra dyse i gasser.

940 grenrør.

splitter ny garrett t4/3 0b hybrid turbo.

nerdreid svinghjul.(hjelper vel ikkje på effekten men..)

satse på å kjøra med dobbel toppakning i begynnelsen med rundt

1-1,5 i ladetrykk(har lavkomp stempel)...

 

lurer bare fordi eg er ganske ny i faget og har snakka med fleire som seie d bare bortkasta og trimma ein slik motor og har ikkje tru på 200+ hk....eg har ikkje ide men lurte på om noken kunne ha erfaring med detta?

 

takker for svar:)

Mvh Tage Midtun

 

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke 1.5 bar i plastcooleren er lurt.

 

Ellers er det fint mulig å lage en 300hk forgasserturbomotor med stor nok turbo og nok bensin...

 

hele cluet her er jo bensin, hehe.. forgasserturbo = tørst, men det er du vel fullt klar over regner jeg med.

 

Jeg har sett en del slike billige effektmotorer, men de raser desverre ofte :( Men de er jo billig å bygge opp igjen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja rekner med litt bensinsluk;) turboen holder jo i massevis vil eg tru og ein kompis av meg kjørte på 1,6 bar på ic uten problemer...va bare å setta dumpen så nærma som mulig spjeldet.

 

må eg skifta til elektronisk bensimpumpa om eg skal klara å få noke serlig meir effekt ut av den?

 

blokka er 81 mod. så hørte at d skulle væra org. smidde rådar frå volvo i denna(b230a) noken som kan bekrefta det?

Mvh Tage Midtun

 

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja rekner med litt bensinsluk;) turboen holder jo i massevis vil eg tru og ein kompis av meg kjørte på 1,6 bar på ic uten problemer...va bare å setta dumpen så nærma som mulig spjeldet.

 

må eg skifta til elektronisk bensimpumpa om eg skal klara å få noke serlig meir effekt ut av den?

 

blokka er 81 mod. så hørte at d skulle væra org. smidde rådar frå volvo i denna(b230a) noken som kan bekrefta det?

 

Hohoho, en B230A(Levert i biler fra 85 til 86/87) tåler ikke 1,5 bar, det er det bare å glømme. Mere i landet rundt 1bar...

Den har de svakeste rådene av alle typer rødblokker. De er 9mm på det tykkeste, og de på de nyere (89 og opp)er 13,5mm, altså 50% økning, og de tåler ca rundt 1,5. IC'n tåler heller ikke ladetrykket, den sprekker ikke nødvendigvis, men har en tendens til å lekke i skjøtene mellom tanker og register.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår