Gå til innhold

Grøftelys!

Ranger emnet

theEP

Anbefalte innlegg

Nå i kveld får jeg ikke slått på grøftelysene mine! Jeg slår på tenningen, vrir over lysbryteren og trykker på knappen, jeg hører at det blir en lyd i ett eller annet i dashbordet, men hverken lysene eller den grønne indikatorpæra tennes.. :helpme:

Hva er en Vectra uten grøftelys?! :drive2

2001 Subaru Impreza WRX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpne sikringsdekselet under der på førersiden. Der e no relee... Finn det som har samme symbol som grøftelys. Du ser det på oversikt/karet som e på innsida av dekselet. Prøv å trykk litt på det eller mno sånt... Kanskje det ordner sæ. Eller så kan det være selve bryteren. Det bør du håpe på at det ikke e. Den e dyr... :P

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2008 Polaris RMK Shift 600
X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1986 Toyota Landcruiser
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er lov og kjøre ed grøftelys til det vanelige?? hmm, da må eg ha missforstått litt..:) på tide og skru d på!!

Ja, det er lov ;D meeen bare når det er lyst ute, og med parklys på. (Nærlys eller langlys + grøftelys er ikke lov)

( )2006 Toyota Hiace 4x4

(x)1999 BMW 520i touring

(x)1979 Volvo 244

(x)1998 Opel Vectra B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåke/kurve lys kan koples mot langlys.

Ved normal kjøring kan du bruke tåke/kurvelys som kjørelys viss hovedlysene blendes ned til parklys. Dette er dog kun lov å kjøre med til mørkes frembrudd, da må du kjøre med vanlige hovedlys.

Siste er kjøring i dårlig sikt/tåke og på særdeles svingete vei hvor tåke/kurve lysene kan brukes i tillegg til hovedlys

-91 Opel Calibra 16v

-89 Opel Vectra 2000 (under construction)

-90 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd det, men nå er det nok en kortslutning, for sikringen går med en gang jeg bytter den. Den grønne indikatorlampa i dashbordet tennes heller ikke.. Satser på at det kun er pæra som har kortslutta, at det ikke er kontakta eller ledninger som har smelta/gnagd hull på isoleringa.

2001 Subaru Impreza WRX

Lenke til kommentar
Del på andre sider