Gå til innhold

Registerreim skifte

Ranger emnet

IronHorse

Anbefalte innlegg

Heisann;)

Jeg er ny her forresten:p

Jeg skulle skifte registerreima på min 240 92mod 230F maskin;)

Dette var noe jeg trodde skulle gå ganske greit. jeg er ein amatør mekaniker med lite erfaring:p men trodde det ikke skulle være SÅ vanskelig.

Dag 1: Jeg skrur av alt som må til for å få av reima. setter på den nye reima og reimspenneren(eller hva faen det heter:p) skrur alt på igjen og prøver og fyre opp. ingenting skjer. finner ut at jeg har ikke truffet med alle merkene.

Dag 2: Samme prosedyre som dagen før. setter alle merkene slik dem skal være. får maskinen til å gå, men den går ikke rent, og det høres ut som en gammel snekke motor bak i eksosanlegget når den går på tomgang. jeg justerer så på fordeleren, men jeg får den ikke til å gå rent. stopper maskinen. og etter en liten stund så prøver jeg å starte maskinen igjen. den vil ikke starte:S

Dag 3: skrur av dritten igjen. setter på reima igjen og alle merkene er der dem skal være. får ein kar til og komme og kontrollere at merkene stemmer.(han hadde jort det før på sin 240) prøver å fyre opp, men da er det ikke liv i maskinen. Alt går rundt som det skal, men er ikke liv i maskinen.(litt vanskelig og forklare. sorry) omtrent sånn som om startmotoren er føkka.

Hva tror dere kan være feilen? jeg har sikkert ikke skrevet dette så det er lett og forstå, og det beklager jeg:p

Er ventilene bøyd/knekt? Maskinen er ein B230F. 92mod. gått snart 122 000km.(betyr vell ikke en dritt:p)

Trenger råd/hjelp fort:S

Mvh Anders

91 Mercedes Benz 300td

74 Plymouth Duster

X 92 240 Gl (tic)

X 86 240 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.. d var rart.. skal vel ikke gå å bøye ventiler på F motorn.. stemplene å ventilene møtes ikke.. kan d ikke være at reima har hoppet? sjekk pluggene? dm er sikkert peise våte? prøv å bytt plugger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider