Zefiro Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 Har en lada niva offroader som er under oppussing i garasjen .planen for lakk er klar. Forsvarets Kamo . har mal for Mercedes Feltvogn. Men forsvaret har oppgitt fargekodene i sitt system ..noen som veit hva koden er på "sivile" lakk merker? Grunnfarge : OGF-70 Olivengrønn Fargeklattene: BF-70 Brun LGF-70: Lys Grønn MGF-70: Mørk Grønn og vanlig svart matt til slutt. alle fargene er matte, evt noen lag med klarlakk blir lagt utenpå for å få vaska bilen lettere. og hvor mye lakk trenger man ? og hvor mange strøk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 Hvor mye lakk og hvor mange strøk du trenger avhenger jo på hvor god dekkevne fargene du skal bruke har, husk at du må legge matt klarlakk over da hvis du fortsatt vil at fargene skal være matt Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet April 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 Den orginale forsvarets kamo-maling kan kjøpes direkte fra forsvarets leverandør: Teknos, Industriveien 30, 3430 Spikkestad (Spør etter Mona) Fargekoder til Jotun Multicolor system: Mørk olivengrønn ----- MGF 70 Lys olivengrønn ----- LGF 70 Brun ----- BF 70 Olivengrønn (grunnfarge) - OGF 70 Hvit ----- HF 70 men-det er ikke alle forhandlere som klarer å blande disse kodene!?!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet April 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 Ringte teknos i dag . Mona visste ikke stort, fikk tak i en annen der ..han vart skikkelig ivrig , anbefalte den sivile versjonen av camo lakk grunnet MIL versjonen var veldig matt, derav vanskelig å holde vedlike ..med tanke på vask etc. .. så da får vi se ..sendt ham mail osv da ..men hadde dem på lager kunne jeg få kjøpt direkte av dem til 250kr litern!! det er billig i forhold til vanlig billakk . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revell Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 :confused:Mercedes Feltvogn :confused: er det ikke Volvo Feltvogn det heter :volvopower: Siter Jeg sukket fortvila, hjulbuen er kjeks, rusten har herja på min Mazda 626 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 mercedes feltogn=Gelanderwagen Mona vet ingenting om maling, men alt om salg til sivile:-) Litt av poenget med camo er jo nettopp at den er matt, men det betyr igrunnen lite for vårt bruk da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet April 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 vel mente GD ,men ble skrevet slik type feil .. som duden sa ..Den forsvarets camo saken var veldig matt pga å ikke få refleksjon i skauen ..og dette var bortkastet for oss sivile ..pluss at den var fryktelig vanskelig å holde renn pga en slags "ru" overflate . og hvis man skulle bruke bilen både på vei og skog så ville feks kvister skure lakken lett av . og ved veibruk er en MATT bil stygt egentlig ..så da er sivil blank versjon bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 :confused:Mercedes Feltvogn :confused: er det ikke Volvo Feltvogn det heter :volvopower: Feltvogn er feltvogn, uansett merke. Willys MB/Ford GPW (1945–1980-tallet) Volvo L-3314N (1962–1990-tallet) Land Rover Series III (1970-tallet–1990-tallet) Mercedes-Benz Geländewagen (1980-tallet–) HMMWV (Hummer) er også en feltvogn siden en feltvogn er en bil som brukes som feltkjøretøy av det militære. :) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedal to the metal Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 Feltvogn er feltvogn, uansett merke. Willys MB/Ford GPW (1945–1980-tallet) Volvo L-3314N (1962–1990-tallet) Land Rover Series III (1970-tallet–1990-tallet) Mercedes-Benz Geländewagen (1980-tallet–) HMMWV (Hummer) er også en feltvogn siden en feltvogn er en bil som brukes som feltkjøretøy av det militære. :) Skulle til å skrive nesten akkurat det samme..:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revell Skrevet April 18, 2007 Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 jojo det er jo så, men jeg mener det at feltvogn har mer med volvo og gjøre, dette sier jeg pga at jeg eier en volvo felt:) PS skal man bli lagt merke til så lakker den i blank camo farge det blir bare konge rått:phatyo Siter Jeg sukket fortvila, hjulbuen er kjeks, rusten har herja på min Mazda 626 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iskald Skrevet April 20, 2007 Rapporter Share Skrevet April 20, 2007 skal du kjøre kamo-stilen må du selvfølgelig ha matt lakk lik den vi hadde i forsvaret. Og den skal påføres med en gammel godt brukt pennsel for riktig resultat. Ja jeg snakker av erfaring, var så heldig å få lovt til å male opp maskinsemien jeg kjørte i forsvaret, stor bil med mange kriker og kroker:fucku: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg