Gå til innhold

Bilbatteri til forsterker

Ranger emnet

Petter1989

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har kjøpt en Sony Xplod forsterker, og ønsker å lage et "bærbart" anlegg.

Her ser du bilder av forsterkeren min:

99521632or3.th.jpg

85590421lz4.th.jpg

(klikk på bildet for full størrelse)

• Jeg tenker å bruke et bilbatteri til å drive forsterkeren
  • Koble iPod til forsterkeren med en phono-aux -kabel
  • Koble til 2 høytalere til forsterkeren

Jeg lurer på hvordan jeg skal koble dette slik at det fungerer, jeg har prøvd, men får det ikke til å fungere.

Sånn ser forsterkeren min ut bak:

31653188ak8.th.jpg

(klikk på bildet for full størrelse)

Hvordan skal jeg koble slik at det fungerer?

Jeg setter stor pris på hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det ikke fungerer er nok helt sikkert at du ikke har noe på REM. Dette er den som gjør at forsterkeren slår seg av og på samtidig med spilleren, dette for at man ikke skal ha på forsterkeren konstant noe som ville tappet batteriet for strøm ganske kjapt! ;)

Gjør som Surion sa: Legg opp en kabel fra + på batteri til REM og så legger du bare inn en liten bryter for å skru forsterkeren av og på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertlig takk for hjelpen, det fungerte!

Nå har jeg tenkt til å kjøpe meg et par marinehøytalere. Forsterkeren min pusher ut 350W, tror dere at disse høytalerene jeg fant på ebay gjør susen: http://cgi.ebay.com/BOSS-6X9-2-WAY-COAXIAL-BOAT-MARINE-SPEAKERS-6-X-9-NEW_W0QQitemZ280104338580QQihZ018QQcategoryZ14942QQrdZ1QQcmdZViewItem ?

Eller trenger jeg større høytalere?

Takker for svar!

- Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider