Gå til innhold

plane toppen?

Ranger emnet


luigi

Anbefalte innlegg

eg har forberenningsrom i toppen, men tok alikevel ut ventilene i og med at d blir veldig mye spon når du planer...men går kansje bra uten å ta de ut og:) men som sagt, husk å vask godt og blås den med trykkluft etterpå

Mvh Tage Midtun

 

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har planet topp med ventilene i, gikk fint det. Men som det blir sagt tidligere så må du ha 122 tenner på reg.reim hvis du planer 2mm. Denne er det ford sierra 8v som har.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planet topp med ventilene i, gikk fint det. Men som det blir sagt tidligere så må du ha 122 tenner på reg.reim hvis du planer 2mm. Denne er det ford sierra 8v som har.

 

hva er max du kan ta av toppen da?

uten større modifikasjoner.

MVH Raymond Myrland

 

940 front ønskes.

960 intriør ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit ikkje om du vil merka noke serlig effekt ut av detta men etter som eg har hørt så blir motoren litt hissigare og meir komp vil jo gi meir drag rekne eg med..

 

lever bilen din til nermeste vidregående skule med maskinfag;) de gjør jobben lika bra og gratis på 1 dag:)visst skulane e lika villige der som her då.)

Mvh Tage Midtun

 

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Drar opp igjen denna da jeg lurer på noen spørsmål ang dette emnet..

 

Om jeg finner en topp som jeg ikke vet om er plana eller noe, er det noen måte å finne det ut på? Ved å se på den?

 

Om man planer toppen 2mm, hvor langt unna stemplet er ventilene med std A-kam?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er egentlig ingen annen måte å se det på enn å måle.

Men fra ventilen og opp er noe kronglete...lettere å måle fra kanten av toppseksel-pakningen og ned med skyvelær. Og selvsagt ha "standard" målet i hodet.. :)

 

Dog, mange fjerner ikke mer enn 2-3 hundredeler på std-biler, og det er vanskelig å måle seg fram til, men da er det ikke snakk om store sleikinga som er gjort da :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke no problem og ta av 2mm og bruke standard kam.

Jeg har tatt 2,5 av toppen og 0,4 av blokka, og jeg har 14mm løft og det går greit.

 

Trenger ikke og bytte regreim på 2mm planing, trur nesten ikke du får på den korte regreima da.

 

Jeg har ei tann mindre på reima mi og den er no innihelvete stram og ikke lett og få på, så trur ikke det er mulig og få den på med så mye mindre planing.

 

Hos pedersen så sa dem at dem pleide og bruke den korte reima når det var tatt av rundt 3mm til sammen.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg tenkte tanken på å plane en topp evt få tak i en som var plana ca 2mm eller mer, for så å bruke noen høykomp.stempler, som har ca 3mm opphøyning i midten.. Derfor jeg lurte på det med kam..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ser ikke helt behovet for høykomp stempler.

Jeg har plana 2,9mm til sammen og runda forbrenningskammer endel og havna på tett oppunder 12 i komp. Uten jobben i kamra så hadde jeg nok vært over 12, går og høvle mer også, men da må en begynne og kikke litt på hvor mye kammen løfter og vurdere ventil lommer i stempla.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår