Gå til innhold

"Sportsbil" til under 50k?

Ranger emnet

Ducklink

Anbefalte innlegg

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ville ikke sakt at en celica ser sprotslig ut heller. ser bare fæl ut.

tjaaaa.. med denne kjørte jeg fra stortsett alt utenom en übertrimma integra, en impreza og en porsche gt3 på acr. Jeg hadde da faktisk utrimma bil med alt originalt inkl understell.

Synes ikke den er så værst utseendemessig jeg da. men nå er ikke dette en "under 50.000kr" celica heller og de ser ikke så veldig sportslige ut ;) men under 50.000kr celica har jeg hatt og var svært fornøyd med hvor bra 150hk'ern gikk kontra en del andre biler i samme prisklasse eller høyere. Mr2 mk1'ern gikk ikke fult så bra men jaggu slo den alt i svingene.. knuste mk2'ere og en snurrbotrimma vovvo på acr :D (volvoen tok meg såklart på rettstrekkene) ;)

IMG_3859.jpg

Et hav av felger og dekk til gode priser:

Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så også litt lenger bak i tråden at en ville heller velge 240 med 250hk enn annen bil med 250hk. Dette spørs rett og slett hvordan man liker å kjøre og hvordan man vil skille seg ut i mengden. En klassisk japse med 250hk ligger laaaaaaaaangt bedre i spor enn 240'en men jaggu kan man spinne og herje vilt ved volvoen da :D

jeg liker å kjøre fort på bane og samtidig være en anelse trygg derfor hadde jeg nok valgt en japse, men dette er såklart som folk sier.. smaken er som baken, delt med all dritten i midten ;)

liste over greie kjerrer til under 50k som faktisk kan være rustfri:

Toyota celica mk4

Toyota mr2 mk1

Honda Crx

Volvo something

Vw golf

Honda Prelude

Honda sklivic

Nissantissan 200sx om du går litt over 50k

Nissan 100nx

Bmw i hauger og spann

Tips, titt mye rundt på finn.no bare for å finne ut hvilken type bil du liker.. så leter du mer spesifikt etter akkurat den biltypen du vil ha utifra det. Igjen vil jeg bare spesifisere at de bilene du har tittet på først kan du bare glemme under 50.000 dessverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er det ingen som har sakt heller men når enkelte sier at en volvo ikke kan gå bra ikke bli tøff osv så betyr det at det mangler noen skruer. for alle biler kan gå bra med nokk motor. å om den er tøff eller ikke går som sakt på smaken som er sakt 100 ganger før men enkelte skjønner det ikke. jeg synes personlig at en celica ser ut som et romskip men sier ikke at en celica er en dårlig bil av den grund.

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er det ingen som har sakt heller men når enkelte sier at en volvo ikke kan gå bra ikke bli tøff osv så betyr det at det mangler noen skruer. for alle biler kan gå bra med nokk motor. å om den er tøff eller ikke går som sakt på smaken som er sakt 100 ganger før men enkelte skjønner det ikke. jeg synes personlig at en celica ser ut som et romskip men sier ikke at en celica er en dårlig bil av den grund.

jepp thats what I tried to explain.. bare at jeg liker sklilicaen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå holder vi helt kjeft om Volvo 240, 740 o.l. ok?

Vil også gi en tommel opp for Corrado, Celica og faktisk Audi Coupe..

Corrado er en kommende klassiker, en G60 har absolutt fartsressurser til å klare seg godt orginalt, av disse tre er det bilen som garantert skiller seg mest ut.

Det store Britiske bilmagasinet sa følgende om Corrado for et par år tilbake:

"The Corrado offered exceptional handling for its time and was listed as one of the "25 Cars You Must Drive Before You Die" by the British magazine, Car"

På lik linje med Audi Coupe så trenger disse bare senking og felger for å ha et pent utseende.

Men, et kjøp av en slik forutsetter at bilen ikke er rævkjørt og regelmessig vedlikehold.

Celica er bra bil det, går helt greit dem også sammenlignet med konkurrentene fra samme periode.

Finnes styling i bøtter og spann til disse også..

Audi Coupe har et vanvittig flott chassis, eneste en slik trenger er senking og felger, selv idag ser en velholdt Coupe ut som en ny bil designmessig.

Kjøper du en slik med 2,3 20v motor og Quattro så har du blant topp 3 av 4wd system og kanskje bilverdens feteste motorlyd orginalt. I tillegg ruster ikke disse såfremst dem ikke har vært bulket osv..

Andre biler som kanskje kan være interessante er Mercedes 190E med litt motor, eller Bmw E36, men til den prisen blir det vel bare drittutgaver med 1,6l motor osv..

Ikke kjøp deg Opel Calibra såfremst det ikke er en 16v og du sender den på rustinspeksjon.

Jeg kjører fra 8v`en med 2`er Golfen, og den er langt fra sportslig:D

:knob:

Garantert noen som er uenig med meg her, men det driter jeg i..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk greit enig med B.T.i her; Audi Coupe er en type bil hvor det skal veldig lite til før den blir skikkelig fin å se på; Mercedes 190E (eller E190, er ikke det nesten samme bilen da?) med noe sint noe under panseret er en rimelig bøs mafia-skute. :)

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider