Gå til innhold

Typ89 | Audi 90 2.3E (-90, Sedan) | Mer effekt.. :(

Ranger emnet


P.S.P

Anbefalte innlegg

Hei har en Audi 90 2.3E (1990, Sedan, Typ89, Quattro)

 

112.jpg

113.jpg

 

 

Lurte på hvilke alternativer jeg har til mer effekt ?

 

(Rekke 5'er, KE-Jetronic, 136HK i vognkort, NG, 2309ccm)

 

Tenkte jeg skulle bestille :

272° Gate/Sport-Kamaksel

Justerbart Kamdrev

Og selvfølgelig nye løftere mens man har det oppe :)

fra VeloxMotor men det blir jo ikke mange hestene mer av det.

 

Men så har jeg hørt og sett at flere setter på turbo fra Audi 200..

 

Er det da original turboen de tar fra 200'en å setter på da eller ?

 

Hva er det jeg trenger for å turbo konvertere ? Er ganske nybegynner på det med turbo bygg så litt detaljert liste hadde vært suupert :)

/ Audi 90 2.3E Quattro \

 

Quattro + Diff. Sperre bak + Finnmarks Vinterføre.. Trenger jeg å si noe mer? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du tror det er bare å ''sette'' på en turbo på eksisterende motor og kjøre på bør du vel heller la vær... Er mye ting som må bygges om og som må stemme overens.

I slike tilfeller er beste og eneste skuddsikre metode og gjøre Skal du ha turbo og ønsker at det skal bli bra og holde over tid en beste måte å bruke deler fra S2, her passer alt rett oppi og er lekende lett å få til å fungere, men koster kjapt noen kroner for motor+deler.

 

Går du for kammer, grenrør, evt porting av toppen har du kommet langt på vei mot en friskere bil og du vil merke god forskjell...

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du tror det er bare å ''sette'' på en turbo på eksisterende motor og kjøre på bør du vel heller la vær...

 

Har da aldri sagt det heller da.. men et sted må man jo lære så jeg tenkte jeg muligens kunne få noe informasjon her men ser ut som de fleste her er i mot å lære bort.. :P

Går du for kammer, grenrør, evt porting av toppen har du kommet langt på vei mot en friskere bil og du vil merke god forskjell...

 

Har fått med meg at de ikke lager grenrør til 10V, så har jeg lest et sted her på forumet at man kan bruke grenrør fra 20V ved å bygge om eksos og noen små modifiseringer.

/ Audi 90 2.3E Quattro \

 

Quattro + Diff. Sperre bak + Finnmarks Vinterføre.. Trenger jeg å si noe mer? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått med meg at de ikke lager grenrør til 10V, så har jeg lest et sted her på forumet at man kan bruke grenrør fra 20V ved å bygge om eksos og noen små modifiseringer.

 

Feil og feil

her er grenrør til 10V

Grenrør fra 20v passer ikke.

Hvorfor ikke kjøpe en brukt 10vt fra urq, 100 eller 200?

Ganske billige motorer det..

Tror nesten det blir både billigere, enklere og bedre/sikrere enn en turbokonvertering..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neh... 170hk'en går ikke så voldsomt mye bedre enn den du har idag.

Får jo tak i 200hk 2.1L 10v motorer fra urquattro eller 200 til kurant penge, og disse er lett å dra litt mere effekt utav enn evt en 2.3L 20v.

 

Hmm er det noen fler som vet om steder å lete enn høggerier ?

 

Mye modifisering for å få urquattro motor i min ?

/ Audi 90 2.3E Quattro \

 

Quattro + Diff. Sperre bak + Finnmarks Vinterføre.. Trenger jeg å si noe mer? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm er det noen fler som vet om steder å lete enn høggerier ?

 

Mye modifisering for å få urquattro motor i min ?

 

Har en ur motor liggende utenfor huset mitt... så er ikke vanskelig å få tak i, men du får ikke akkutrat denne;)

 

Beste tipset du kan få her er å bli medlem i vw-audi klubben, får du tilgang på forumet der får du tilgang på all den hjelp du kunne drømme om, og står stadig motorer tilsalgs der.

 

J.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår