KooPa Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 Vi har tenkt på å kjøpe en Chevrolet Suburban, og flere vi har sett på er registrerte som lett lastebil, dette er jo pga avgifter. Bilen veier vel 2.9 tonn hvis jeg ikke husker feil. Holder det med vanlig klasse B førerkort? Hvis ikke, hva slags førerkort trengs? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 Vi har tenkt på å kjøpe en Chevrolet Suburban, og flere vi har sett på er registrerte som lett lastebil, dette er jo pga avgifter. Bilen veier vel 2.9 tonn hvis jeg ikke husker feil.Holder det med vanlig klasse B førerkort? Hvis ikke, hva slags førerkort trengs? Hvis du skal ha den gamle TAHOE så må du har lett lastebil lappen ja, det er C1 Men den nye tahoe er regga som personbil tror jeg. Siter Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KooPa Skrevet April 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 Det er snakk om en 92-97 Suburban, ikke Tahoe. Har sett flere annonser hvor de er registrert som lett lastebil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennet Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 Det er mange av disse bilene som er registrert med TILLATT totalvekt OVER 3500 kg. Derfor trenger du lettlastebil lappen for å kjøre dem, har ikke noe å si om bilen din veier 2900. Vært igjennom dette selv da jeg kjøpte meg en chevrolet silverado pickup som var regga som lettlastebil. 2 ting du skal være OBS på, det ene er at hvis du skal regge den ned til personbil, så skal Bergheim ha 2500 for å skrive ut et A4ark hvor det står at du må fjerne en bladfjær bak, som er nummer 3 fra undersiden. En annen ting er at det er et sant helvete å få solgt dem igjen etter du har kjøpt den. Har selv prøvd å selge min i gode 3 måneder snart uten salg.. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorForumregler!Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
illusion1975 Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 alt selger hvis prisen er riktig ;).. Helt idiotisk at det skal være lett lastebil på slike biler.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nismo Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 En annen ting som er litt "teit" er at om du skal kjøre med tilhenger må du kjøre opp 2 ganger. Først til C1(Lettlastebil), og deretter ny oppkjøring for C1E(Lettlastebil m/henger) Og så må bilene på EU-kontroll hvert år. Fordelen er at bilene er/var avgiftsfrie fram til 2004/2005 eller noe sånt og er ganske billige. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg