Gå til innhold

Ingen som kjører bluebird her?


Golfy

Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by a32

Bluebird T12 er alltid FWD (med og uten turbo).

De eldre Bluebirdene er bakhjulstrekk (ikke org med turbo så vidt jeg er kjent)

 

Har en bekjent som har en små-strøken Bluebird med motor fra 200SX S13, CA18DET.

 

Har vært inne på tanken selv, men det ble med drømmen..Hvilken girkasse ble brukt? 200sx er jo bakhjulsdrevet..

- 07 mod VW touran tdi highline dsg

- 04 mod Ford Mondeo ghia x 2.0 tdci

- 05 mod Ford Mondeo viva x 2.0 tdci

- 97 mod Nissan Primera 2.0i SLX P11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.0 slx 86 mod her;) med effektpotte og 150 svenskehester:D

Er faktisk en god bil å kjøre, selvom framsetet begynner å bli slitt..Men skulle hatt et annet ratt, det originalmonterte må jo være beregnet for de uten servo..

Ellers har jeg også en ventende eu-kontroll, kan bli spennende...Forrige kontroll svidde av 12k:(

- 07 mod VW touran tdi highline dsg

- 04 mod Ford Mondeo ghia x 2.0 tdci

- 05 mod Ford Mondeo viva x 2.0 tdci

- 97 mod Nissan Primera 2.0i SLX P11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg har en 91 mod bluebird skyline til salgs i deler...ny motor med 8 tennplugger!!(fakta)Bilen har stått på låve i 4 år, men er ikke akkurat i god stand;) Men motoren er jo knallgo, har bare såvidt gått 130k...Skyline er forøvrig en utstyrspakke, dvs el vinduer, takluke, antenne, sentrallås..

- 07 mod VW touran tdi highline dsg

- 04 mod Ford Mondeo ghia x 2.0 tdci

- 05 mod Ford Mondeo viva x 2.0 tdci

- 97 mod Nissan Primera 2.0i SLX P11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NISMO racing

 

Hvilken girkasse ble brukt? 200sx er jo bakhjulsdrevet..

 

Bleubird Turbo T12 motor = CA18ET

200SX S13 motor = CA18DET

 

Sjønner?

 

Blokka er lik, men toppen er u-lik

altså CA18DET-blokka passer rett på girkassa til Bluebird'n.

Men han måtte trikse litt med svinghjule for å få clutch'n til å passe...var noe forskjell på antall bolter i svinghjule etc...

 

Motoren har flere deler (ledningsnett, motorfester etc...) fra en svensk Bluebird GTi med CA18DE-motor (uten turbo)

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by a32

 

Bleubird Turbo T12 motor = CA18ET

200SX S13 motor = CA18DET

 

Sjønner?

 

Blokka er lik, men toppen er u-lik

altså CA18DET-blokka passer rett på girkassa til Bluebird'n.

Men han måtte trikse litt med svinghjule for å få clutch'n til å passe...var noe forskjell på antall bolter i svinghjule etc...

 

Motoren har flere deler (ledningsnett, motorfester etc...) fra en svensk Bluebird GTi med CA18DE-motor (uten turbo)

 

 

Ok...Er nok litt annet opplegg enn på min, har nemlig T12 med CA20S motor..dvs 2 liter forgasser..Men trodde det ble litt kødd med hensyn på at bilen orginalt har tverrstilt motor mens 200`n vel har langsgående?:)

Høres uansett ut som en heftig bil, såkalt "ulv i fåreklår";)

Åssen er veiegenskapene med så mye krefter på fremhjula?

- 07 mod VW touran tdi highline dsg

- 04 mod Ford Mondeo ghia x 2.0 tdci

- 05 mod Ford Mondeo viva x 2.0 tdci

- 97 mod Nissan Primera 2.0i SLX P11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NISMO racing

 

 

Ok...Er nok litt annet opplegg enn på min, har nemlig T12 med CA20S motor..dvs 2 liter forgasser..Men trodde det ble litt kødd med hensyn på at bilen orginalt har tverrstilt motor mens 200`n vel har langsgående?:)

Høres uansett ut som en heftig bil, såkalt "ulv i fåreklår";)

Åssen er veiegenskapene med så mye krefter på fremhjula?

 

CA20S er også samme blokk! Bare annen borring ;)

 

CA = type motorblokk

20 = motor-volum

S = forgasser

D = twincam

E = bensin-innsprøytning/elektronisk tenning.

T = turbo

 

Så lenge blokka er lik utvendig, så er det jo bare å bytte over motorfester o.l.

Det som er den største utfordringen, er å bygge bygge om ledningsnettet...

 

Nissan 350Z har motor VQ35DE.

I min Maxima har jeg VQ20DE

Med andre ord: en 350Z motor går rett inn i Maxima'n min :D

 

Bilen har stivere fjærer/dempere. Går helt greit... Det er jo ikke no problem å hente 200HK i en CA18ET heller. Men med en CA18DET kan du lett hente 215-240hk (og selvfølgelig mye mer for en større penge :D )

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bluebird PT12 ble erstattet av Bluebird PT72 i årsskiftet 86/87

 

PT12 er helt japansk, 100% riskoker

 

PT72 ble bygget i england, og fra og med 1988 så var stort sett alle delene også fra england/europa.

 

Motortypen er CA og det var 4 ulike størrelser, 1,6 1,8 1,8 med Turbo og 2,0 liter.

 

CA18NS = 1796cc

CA18ET = 1809cc dvs at boringen er 0,3 mm større på denne

 

Slaglengden er lik på 1,6 liter og 1,8 liter.

 

 

 

Prairie 1,8 liters motor. blokka på denne er lik CA18ET :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GtiCars

Bluebird PT12 ble erstattet av Bluebird PT72 i årsskiftet 86/87

 

PT12 er helt japansk, 100% riskoker

 

PT72 ble bygget i england, og fra og med 1988 så var stort sett alle delene også fra england/europa.

 

Motortypen er CA og det var 4 ulike størrelser, 1,6 1,8 1,8 med Turbo og 2,0 liter.

 

CA18NS = 1796cc

CA18ET = 1809cc dvs at boringen er 0,3 mm større på denne

 

Slaglengden er lik på 1,6 liter og 1,8 liter.

 

 

 

Prairie 1,8 liters motor. blokka på denne er lik CA18ET :D :D

 

Hvor mange hestekrefter er det i 1,6 litern a?

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

 

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GtiCars

Bluebird PT12 ble erstattet av Bluebird PT72 i årsskiftet 86/87

 

PT12 er helt japansk, 100% riskoker

 

PT72 ble bygget i england, og fra og med 1988 så var stort sett alle delene også fra england/europa.

 

 

Det er vel en %-del som da må være produsert i England p.g.av noen krav...(?)

Akurat som P10 og W10. My likt, men også mye som ser likt ut, men som ikke går overens...

 

Har ikke gørt om T72...Bluebird heter jo T12 til 1990/1991...(?)

(og stv U11)

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bluebird RWD?

 

Men kjære vene da, - Bluebird har vært produsert siden 1958 og hadde RWD helt fram til 1985 minst.

Og- visst det fantes turbo utgaver i "gamle dager" også, i 1980 kunne du få Bluebird SSS med turbomotor (ikke i Norge) på 190 hk.

Selv har jeg en 1962 Bluebird stasjonsvogn (eneste i europa) samt en 1964 Bluebird stående.

I 1964 ble det solgt 137 Bluebirder i Norge og det er kun 3 igjen av dem.

 

P12 erstattet U11 som igjen erstattet 910 som igjen erstattet 810 som erstattet 610, 510, 411, 410, 312, 311, 310....osv.

At bilene ble produsert i England er pga. at de er "forgjengeren" til Primera - som også produseres i Sunderland. Ingen stasjonsvogner er produsert i England - kun sedan og kombicoupe.

 

Bilen nedenfor er en 1980 Bluebird Coupe (sjelden sak - 4 biler importert nye til Norge - denne bruktimp) med Silvia motor (FJ20ET (turbo)).

post-3789-13804852478758_thumb.jpg

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bluebird Coupe'n har jo twin-cam til å med jo!

Var vel ikke akurat vandelig det i 1980?

 

Det er veldig mye vi ikke får inn hit til Norge når det kommer til modeller/utgaver av Nissan... :(

 

Så en gang en liste over hvilke modeller Nissan produserte (for ca 8 år siden), og det var utrolig mange modeller jeg alldri hadde hørt om, og mange utgaver av de forsjellige modellene jeg bare hadde drømt om...

 

X-Trail f.eks, med SR20VET motor med masse HK :D

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår