Gå til innhold

Ingen som kjører bluebird her?

Golfy

Anbefalte innlegg

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by GtiCars

siste model Bluebird...

Synes det er synd at importen har stoppet, ser jo ut som fine biler fortsatt:) Selges vel fortsatt i USA? Kanskje litt morsomt å få over en som ikke noen har maken til i Norge...

- 07 mod VW touran tdi highline dsg

- 04 mod Ford Mondeo ghia x 2.0 tdci

- 05 mod Ford Mondeo viva x 2.0 tdci

- 97 mod Nissan Primera 2.0i SLX P11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KennyX

Noen som vet om noen 2 dørs blubird 910 (80-83) til salgs? helst i norge..

Og noen som har peil på om man kan bruke de nyere motorene på de gamle kassene, for er jo fwd på de nyere, 910 har jo rwd....

Det går nok ikke...

mye forskjellig på de motorene...

Kan jo f.eks. bruke Laurell-girkasse til en CA-motor, men det blir jo litt arbeid.

Bluebilrd Turbo-motor? Eller 200SX S13-motor med også girkasse fra S13?

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Trodde ikke det var så mange bluebird fans der ute! ;) Er ganske ny her (som dere sikkert ser på antall posts).

Er en stolt eier av en '86 Nissan Bluebird 2.0LX, men har ett par mindre problemer med den (oljelekasje og autochoken er @ skoga som gjør at den liker seg på 2000rpm i trafikken).

Holder på å anskaffe meg en delebil siden jeg tror 200sx prosjektet mitt går i grus. Da er det vel bedre å invistere i en '86 1.8 turbo-bluebird som delebil? ;)

Noen som vet om det er store forskjeller på U11 og T12 (er det vel?)? Eller er det bare karosseriet hovedsaklig?

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Er ikke så veldig kjent med hva som er hva, men vet ihvertfall at min (2.0lx) er T12. (5dørs hatchback).

Hvordan blir det om jeg skal flytte over en 1.8l turbo over i denne? Det elektroniske er meget slitt (bilen er gått 326000km), så om jeg må bytte alt av ledningsnettet, hvor mye må jeg ut med da?

Takker for svar, TurboKnut, you look like a man of the world ;)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

OK. Er ikke så veldig kjent med hva som er hva, men vet ihvertfall at min (2.0lx) er T12. (5dørs hatchback).

Hvordan blir det om jeg skal flytte over en 1.8l turbo over i denne? Det elektroniske er meget slitt (bilen er gått 326000km), så om jeg må bytte alt av ledningsnettet, hvor mye må jeg ut med da?

Takker for svar, TurboKnut, you look like a man of the world ;)

Bluebird U11 er en bil med bakhjulstrekk.

Bluebird T12/T72 er forhjulstrekk og 4 hjulstrekk.

Din bil fra 1986 er en ekte Japanbil, ikke noen underleverandører der nei.. U11 fra 1986 har større frontlykter bla annet...

Flytte turbomotoren i din bil: har du fått tak i en Bluebird Turbo? regn med det som vaskelig, og skulle du finne en-så er kanskje turboen utslitt. Det er en del problemer med Turbomotoren, som f.eks tilførselsrøret (olje) til turboen kokser igjen. Kjenn alltid på turboakslingen før du kjøper, det skal ikke være slakk inn og utover. Da må du skifte den, og sist jeg sjekket prisen 7300,-

Litt slakk opp og nedover skal det være.

Du trenger ikke flytte ledningsnettet, men du må modifisere noe.. det er en smal sak. Dessuten trenger du ECU til turbomotoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Originally posted by NISMO racing

En kamerat av meg har en 91 mod bluebird skyline til salgs i deler...ny motor med 8 tennplugger!!(fakta)Bilen har stått på låve i 4 år, men er ikke akkurat i god stand;) Men motoren er jo knallgo, har bare såvidt gått 130k...Skyline er forøvrig en utstyrspakke, dvs el vinduer, takluke, antenne, sentrallås..

Hmm... har en 1.8l turbo motor til Bluebird'n min som har 8 tennplugger, men 4 av dem (på framsiden) er forsegla/satt i noen bolter... lurer på om det går an å få dem i live? :)

Har han noe styling i den skyline pakka å selge eller?

Er jo el vinduer, takluke og antenne på denne også (86 mod), men skulle gjerne hatt mer :)

Kanskje pm'e meg med mail om coil eller hva det trengs for å få de 8 til å arbeide sammen.. Er det forresten 16 ventiler på motoren?

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider