Gå til innhold

Ulyd i bremsene

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått en ulyd fra bremsene på høyreside. Når jeg kjører er det en slags "skrapelyd", eller noe som gnisser mot noe iallfall som følger hjulets hastighet. Når jeg bremser forsvinner denne lyden men erstattes av en ny skrapelyd. Merker også innimellom noe vibrasjoner / "slag" i bremsepedalen som følger denne lyden. Kunne også virke som at bremsene lugger litt innimellom.

Hadde av hjulet i stad, var godt med belegg igjen. Jeg greide derimot ikke å vri så mye på hjulet. Det butta i et elelr annet som at noe var skjeivt.

Snakker vi kast i skiva eller?

Var voldsomt til risting i rattet når jeg hentet bilen på fredag, men dette gikk over etterhvert og da var også bremsene som vanlig.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nesten ut som du har kast i skivene, sikkert calippter som ikke går tilbake siden du ikke får dreid på hjulet. Bremsene har sikkert blitt overopphetet og ikke fått kjøling fordi du har bremset hardt rett før du har parkert eller kjørt med varme bremser i en stor vanndam og fått vann på de...

Du må nesten prøve og demontere å se. Mulig det bare er noe i mellom (stein el. lignende) klosser og slive. Eller at klossene er kraftig slitt i nerkant/innerkant fordi de ikke glir ordentlig.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal få sett litt mer på det i dag etter jobb. Ikke problem med bremseskjoldet da det ikke satt noe bremseskjold på bilen ;)

Uansett, når jeg bremser så kommer det en høy durelyd og det rister i bilen.

Også lukter det veeldig svidde bremser med en gang.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider