Gå til innhold

tekniske problemer

Ranger emnet

yeepzi

Anbefalte innlegg

det som skjer er at spilleren slår seg ikke på. den er helt svart å ikke ett lys! så trykket jeg inn RESET knappen. da kommer det lys i knapper å display men når jeg slipper den så blir den bare svart igjen. det finnes ikke liv. hva kan feilen være??

dette gjelder en spiller med skjerm å hele pakka innebyggd.

-Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244

X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøpte du den hen? Kan hende de kan hjelpe deg :)

Hvis ikke ville jeg startet med å gå over koblinger!

Først og fremst + og -

Og når du har skjerm og "hele pakka" så er det mye mulig at du må koble 2 ledninger til jord... Den ene som jording og den andre som egentlig skal kobles til brekket slik at man bare får sett på film når man står stille og har på brekket! (om du har gjort dette riktig aner jo ikke jeg, men bare forslag:) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært ute å sett på koblingene! de skal være helt riktig. det er koblet slikt.

en ledning til jord

en ledning til memory har 15A sikkring

en ledning til Power antenna (ikke koblet har dette noe å si?)

en ledning til tenninga

det virker som den ikke klarer å holde på strømmen. når du setter på batteriet så blinker det i displayet men varer bare ett sekund så blir det svart. etter dette er det ikke liv i spilleren. visst jeg da trykker RESET knappen blir det lys i displayet men med en gang jeg da slipper knappen blacker den ut igjen.

trur nesten neste stopp er Bilsteriospesialisten. får håpe dem kan hjelpe meg.

visst ingen her har noen rååe tips!! :D

-Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244

X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

totalt annet spørsmål enn org da men her goes:

Du har dårlig jording ;)

Jord spiller på nytt med tykkere ledning som skal gå rett på bart metall (bart som i pusset blankt)

Forsterkerens jording skal være like tykk som kabelen fra + på batteriet. kabelskoen kan veldig gerne loddes fast for å sørge for at den både sitter og har optimal kontakt. Denne skal skrues i EN TYKK SKRUE og også her skal det være BART METALL!! Jeg vil annbefale setebelte-skruen ettersom her er du sikker på at godset er tykt og leder godt, så da er det bare å pusse.

Jording fra batteriet burde også oppgraderes! Husk at denne er like viktig som pluss, og den er også like viktig som god jording av forsterker. Gidder du ikke legge opp ny, tykkere kabel, så skrur du av den gamle og pusser så denne ligger inntil bart metall! :)

Har du fortsatt problemer så får du si ifra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider