truhaa Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Clay tar noe, men da er du muligens innpå den grove type og det må ofte poleres en del etterpå, clay ble vel i utganspunktet utviklet til dette mener jeg, men det var vel ikke tørket/herdet lakkstøv vil jeg tro. Nesten bare å prøve, vanskelig å fjerne lakkstøv, men det kan hjelpe med grøvere pads og feks MG83 eller tyngere compound. Aldri prøvd å fjerne lakkstøv selv, bare brukt slipepapir på noen få riper på bilen til kona. Får du ikke bedre svar går det an å ringe en lakkerer å høre hva han gjør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tandis1 Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Hehe.. Det er sant, jeg er da utplassert på lakkverksted jeg:D Glemte helt det nå.. Det var clay som kom opp først hos meg også, men min quik clay tar neppe noe særlig.. Skal teste litt med pads og polisher.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Kansje de har noe på lakkverkstedet du er? Meguiars Professional Detailing Clay Aggressive Kan sikkert prøve med Quik clayen din først Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 OKei, da har jeg et spørsmål: På bilen til fattern så er det på en eller annen måte kommet små hvite malingsdråper over nesten hele panseret... Og bilen er blå, flotte greier lissom. :P Går det an å rubbe/polere vekk??? Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 skulle tro du får det vekk med hjelp av en lakkrenser eller clay, da begge deler sliper overflaten litt og malingen er jo på ocverflaten. Så det burde ikke vært noe stress. Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre89 Skrevet Juni 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2007 tandis1: lakkstøv er ingen problem å fjerne. har selv flekket ut en del skader på en hvit 87 corolla, da bruker jeg kun en grov rubbing og maskin, du må jobbe en stund, men resultatet blir som oftes bra, polerer etterpå. dette har jeg lært av lakkeringslærern min og har aldrig får dårlig resultat. lykke til:) Siter nei, ja så det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
n0stra Skrevet Juni 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2007 Regel nr 1; aldri bruk mer agresivt verktøy enn nødvendig. Du vil verne lakken din i mye større grad selv med aggresiv profesjonell clay enn du gjør med rubbing. Kjøp clay du, det tar malingsflekker og alt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Juni 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2007 Er det bedre å bruke et produkt for å rense og så et produkt for å polere, og så til slutt et for å forsegle? Eller er det bedre å kjøpe et produkt som er rensing og polering og så et som forsegler? Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet Juni 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2007 Sist jeg smørte på autoglym og brukte poleringsmaskinen, så kom det hvite små flekker som kan skrapes av med neglen. Er årsaken at poleringen har brent seg pga for høy hastighet (og dårlig poleringsmaskin) ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tandis1 Skrevet Juni 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2007 Polere det vekk var det jeg fikk høre på lakkverksted også. Blir litt tungvinnt og bestille en ny clay nå, skal jo polere idag:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg