-Supraguy- Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 Heisann. :) Sveisa sperre på en mb e300 som har gått 420 000km. Men den ene driv akselen røk av med en gang på en test tur, nesten helt inne ved navet der den blir smalere. Er disse drivasklene svake eller var det fordi den hadde gått såpass langt? Bør jeg kjøpe en ny drivaksel eller brukt? Hva er ca pris på ny? Noen som har? Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Racing_Lars Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 har opplevd d samme med en sierra jeg hadde, sveisa sperre spiser drivakslinger til frokost, ved vanlig kjøring og litt spinning i helgene brukte sierran 1 til 2 drivakslinger i mnd. koster vel 500-1500 for en ny, sjekk http://www.autospar.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet April 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 Ja, men røk fort. Men det skal sies at bilen var ganske bra lasta bak. 250kg over bakaksel. Det er vel det som tok knekken på den. Kosta forresten 4200kr for en ny!! Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 har opplevd d samme med en sierra jeg hadde, sveisa sperre spiser drivakslinger til frokost, ved vanlig kjøring og litt spinning i helgene brukte sierran 1 til 2 drivakslinger i mnd. koster vel 500-1500 for en ny, sjekk http://www.autospar.no Sveisa sperrer spiser drivakslinger ? Javel, da er det noe rart. Jeg har kjørt med sveisa på bilen min i snart 1 år uten problem, veldig ofte med litt store dekk bak og mye vekt bak. Aldri noe problem, forrige bilen min hadde jeg heller aldri noe problem. Samme gjelder dem vennene jeg har her med sveisa sperre også... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 Man burde helst unngå å svinge veldig mye brått med sveisa sperre. Er mye hardere belastning for stikk-akselen å svinge brått, enn f.eks å burne. Jeg har kjørt med sveisa på bilen min i snart 1 år uten problem, veldig ofte med litt store dekk bak og mye vekt bak. Er det bruksbilen du har sveisa sperre på eller? Skjønner ikke hvordan du greier å ha det permanent :P Jeg røska av min sveisa-aksling bare etter 1 mnd, ble ganske lei.. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 Man burde helst unngå å svinge veldig mye brått med sveisa sperre.Er mye hardere belastning for stikk-akselen å svinge brått, enn f.eks å burne. Er det bruksbilen du har sveisa sperre på eller? Skjønner ikke hvordan du greier å ha det permanent :P Jeg røska av min sveisa-aksling bare etter 1 mnd, ble ganske lei.. :D Er på bruksbilen ja, på mustangen har jeg lamellsperre (møkk). Syntes ikke det er noe problem, jeg vet ikke om folk sveiser feil eller noe, jeg tror ikke det men... Merker ikke stort til det på bilen min, er litt rykking visst det er noe hull i veien når jeg svinger, men ellers er det helt greit. Mamma bruker tilogmed bilen noen ganger og syntes ikke det er noe vemmelig... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Sveisa spærre holder supert sålenge man husker og ta ut ting som stikkaksler og slikt når man sveiser, for og unngå at man varmer de opp og forandrer strukturen i metallet. Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 på mustangen har jeg lamellsperre (møkk). Bare shims den stram så er det finfine greier det.. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet April 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Sveisa spærre holder supert sålenge man husker og ta ut ting som stikkaksler og slikt når man sveiser, for og unngå at man varmer de opp og forandrer strukturen i metallet. Det var ikke det som skjedde hvertfall. Fordi den røk helt ute ved hjulet. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Sveisa spærre holder supert sålenge man husker og ta ut ting som stikkaksler og slikt når man sveiser, for og unngå at man varmer de opp og forandrer strukturen i metallet. Aldri gjort det heller jeg, har bare passet på at det er litt oljefilm på kronhjulet når vi sveiser...:) Bare shims den stram så er det finfine greier det.. Er det noe jeg virkelig burde lære meg så er det mer om slikt ja, den sperra mi bare tuller, vet ikke om noen sider der jeg kan lære litt mer om dette da. ? Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 420.000km? Kanskje jeg er dum, men metalltretthet er vel ikke så veeeldig usansynlig. Om de har levd alle de 420.000kilometerene, eller selv halvparten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DarkIIdiablo Skrevet August 24, 2011 Rapporter Share Skrevet August 24, 2011 Heisann. :) Sveisa sperre på en mb e300 som har gått 420 000km. Men den ene driv akselen røk av med en gang på en test tur, nesten helt inne ved navet der den blir smalere. Er disse drivasklene svake eller var det fordi den hadde gått såpass langt? Bør jeg kjøpe en ny drivaksel eller brukt? Hva er ca pris på ny? Noen som har? ja, det ligger en svakhet i drivakslinger (bak) på w124, men dette er ikke "bare" på 300(d) dette gjelder for alle mercedes w124... ca pris på ny "Orig" drivaksel , rett fra bertel O. steen er 11500.- svakheten i drivakslingene er Rundt/inni drivakselmansjetten, mest vanlige er der du event. har røket din, akkurat i kant av mansjetten ute ved dekket, derav muligens ett "spiral" frakture. hvis det ikke er for sent (i hnhld. til rust), er det veldig vanlig og klippe over mansjett strippsen, og dra tilbake mansjetten, gjøre rent for rust " mest mulig", og¨så smure den godt inn med kobberfett el. også montere den med strips (så den blir tett) igjen etterpå ;) håper infoen var nyttig Mvh Robin a. Thorberg, V/mercedes kongsberg. orig. delenr. er 210 350 84 10. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet August 24, 2011 Rapporter Share Skrevet August 24, 2011 (endret) Sannsynligvis var drivakselbruddet nært forestående, sveisinga har bare fremskynda det litt. 420k er langt... Forresten er tråden fra 2007, så det spørs nok om denne er løst. Grei info for andre uansett. Endret August 24, 2011 av JChE Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.