Gå til innhold

hvordan sjekke bensintrykk på b23e?

Ranger emnet

volvo240gl_1986

Anbefalte innlegg

nei hørtes altfor høgt ut d trykket men kan jo ikkje si at med 110% at d e feil heller... samma kor du koble d inn på vei inn til motor... gjordet d nett på ein opel motor. men har vert lite borti e motoren. har du eletrisk eller mekanisk bensinpumpa?

Mvh Tage Midtun

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...gjeng me lilleboar her elle?:P

K jetronic skal ha som nevnt over ja. er jo mekainsk dette her...

koble deg mellom BTRen og bensintrykk slangen inn til bensinfordeler...

Mvh Sølve Mortveit

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ganske lite bensin på den, og sliter med dysene så jeg få ikke start nei, bestillte ny forpompe og dyser i dag så får vi se om det blir bedre..

manglet 3 eller så var 4 "blad" i forpumpen.. det var etter att den stoppa/kjilte seg att problemet kom, stoppa i ett lyskryss i tillerbyen (trondheim)

Prøv å fylle over halv tank, er kanskje en fordel å ha en fungerende og bra forpumpe der hvis man har det i det hele tatt. Eller så vil den jo bremse bensina?

Får håpe den starter med nye dyser og forpumpe da;) Hvor kjøpte du dysene og forpumpa? og hva var prisen?

BTW: fikk du plutselig ikke start etter at forpumpa klikka eller har du "renovert" motoren og latt den stå en stund eller lignende?

- VOLVO -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å fylle over halv tank, er kanskje en fordel å ha en fungerende og bra forpumpe der hvis man har det i det hele tatt. Eller så vil den jo bremse bensina?

Får håpe den starter med nye dyser og forpumpe da;) Hvor kjøpte du dysene og forpumpa? og hva var prisen?

BTW: fikk du plutselig ikke start etter at forpumpa klikka eller har du "renovert" motoren og latt den stå en stund eller lignende?

må vell fylle på tanken da ja:P hehe

jeg bygde meg en forgaserturbomotor i jula å ruinerte den på januar en gang.. så fikk jeg tak i ei ny b21et blokk(bare bunndel) og en b23e som jeg nesten fikk hivd etter meg. og da monterte jeg spruten fra b23e åver på b21et blokka, åverhalte den med nye ringer, lager, pakninger simringer++

kjøpte meg ny tankpumpe og armatur siden det ikke hvar det orginalt i min, men jeg glemte å kjøpe filter i lag med pompa så det kom noe rusk og rask opp den, så den låste seg og knekte noen blader på den, og etter de så tror jeg ikke den snurrer lika bra som før, så jeg håper det er pompa som gjør det:)

pompa bestillte jeg på pedersens-racing.no for litt under 500.- og dysene på http://www.bcb.no til 370.- stykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, men har b21et'n gått sia du overhalte den?

Hadde en b21et, og problemene som følger de motorene er k-jet'n eller bedre kjent som det mekaniske sprutet. Det har en tildens til å tørke inn innvendig å eire å slikt hvis det har ligget en stund uten bensin. Slet med dette i 2mnd på min før jeg bytta bensinfordelern og fant ut at det var den. Skal godt gjøres å finne en fin en for tida, men prøv i sverige. Så fram til at dette ikke funker(ny pumpe og dyser).

Har det ligget en stund siden du fikk den kastet etter deg? :P Vondt å få en 23 blokk i hodet ja :P

T.G

- VOLVO -

Lenke til kommentar
Del på andre sider