volvo240gl_1986 Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 hei, hvor skall jeg plugge meg inn for og sjekke bensintrykket? kan jeg buke oljetrykksgiver og måler? jeg ser i haynesboka att det skall være 4,5 til 5,3 bars systemtrykk, men jeg vet ikke hvor jeg skall koble meg på håper noen vet noe om dette, takker for svar mvh arnt olav Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 d skal ikkje væra så høgt trykk! ligger vel fra 2,5 til 3 bar trur eg... sett et manometer med t kobling inn på bensinslangen som går inn på innsuget. Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet April 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 står i haynes att systemtrykket skall være 4,5 til 5,3 hva er systemtrykk da? skall jeg koble meg på den slangen som er fra bensinfilteret til bensinfordeleren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 nei hørtes altfor høgt ut d trykket men kan jo ikkje si at med 110% at d e feil heller... samma kor du koble d inn på vei inn til motor... gjordet d nett på ein opel motor. men har vert lite borti e motoren. har du eletrisk eller mekanisk bensinpumpa? Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet April 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 elektriske pumper.. jeg ser att dysene har ett opningstrykk på 3,2 til 3,8 eller 3,5 til 4,1 (kommer an på årsmodel) noen som vet helt sikkertvilket trykk det skall være da?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Dette er K-jetronic og de skal ha som nevnt øverst et system trykk på 5bar... har du ikke det vil den gå som ei bøtte møkk Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 hehe...gjeng me lilleboar her elle?:P K jetronic skal ha som nevnt over ja. er jo mekainsk dette her... koble deg mellom BTRen og bensintrykk slangen inn til bensinfordeler... Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet April 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 hehe...gjeng me lilleboar her elle?:P K jetronic skal ha som nevnt over ja. er jo mekainsk dette her... koble deg mellom BTRen og bensintrykk slangen inn til bensinfordeler... takk skall du ha:) men hvilken av de 2 er inn til bensinfordelern da? eller har det ikke noe å si? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 skal du sjekke trykket fra pumpa kobler du deg på bensinslangen fra bensinpumpa, er det hvor mye trykk fordelern går på blir det vel mellom den og btr'en? Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet April 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 jeg målte 4,5 bar bensintrykk når jeg plugga meg på bensinfilteret, det er som jeg forstår ca 0,7/8 bar for lite? kan det ha noe med att jeg mangler noen "blader" på forpumpa? kjørte uten filter ei lita stund på forpumpa og da kjilte den seg og det for noen biter av bladene:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Tviler på at dette har så utrolig mye å si, går motoren eller er det problemet? Har du over halv tank så er ikke forpumpa noe problem. Har kjørt 2 biler uten tankpumpe og det har gått helt finfint! :D Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet April 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 det er ganske lite bensin på den, og sliter med dysene så jeg få ikke start nei, bestillte ny forpompe og dyser i dag så får vi se om det blir bedre.. manglet 3 eller så var 4 "blad" i forpumpen.. det var etter att den stoppa/kjilte seg att problemet kom, stoppa i ett lyskryss i tillerbyen (trondheim) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 det er ganske lite bensin på den, og sliter med dysene så jeg få ikke start nei, bestillte ny forpompe og dyser i dag så får vi se om det blir bedre.. manglet 3 eller så var 4 "blad" i forpumpen.. det var etter att den stoppa/kjilte seg att problemet kom, stoppa i ett lyskryss i tillerbyen (trondheim) Prøv å fylle over halv tank, er kanskje en fordel å ha en fungerende og bra forpumpe der hvis man har det i det hele tatt. Eller så vil den jo bremse bensina? Får håpe den starter med nye dyser og forpumpe da;) Hvor kjøpte du dysene og forpumpa? og hva var prisen? BTW: fikk du plutselig ikke start etter at forpumpa klikka eller har du "renovert" motoren og latt den stå en stund eller lignende? Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet April 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 Prøv å fylle over halv tank, er kanskje en fordel å ha en fungerende og bra forpumpe der hvis man har det i det hele tatt. Eller så vil den jo bremse bensina?Får håpe den starter med nye dyser og forpumpe da;) Hvor kjøpte du dysene og forpumpa? og hva var prisen? BTW: fikk du plutselig ikke start etter at forpumpa klikka eller har du "renovert" motoren og latt den stå en stund eller lignende? må vell fylle på tanken da ja:P hehe jeg bygde meg en forgaserturbomotor i jula å ruinerte den på januar en gang.. så fikk jeg tak i ei ny b21et blokk(bare bunndel) og en b23e som jeg nesten fikk hivd etter meg. og da monterte jeg spruten fra b23e åver på b21et blokka, åverhalte den med nye ringer, lager, pakninger simringer++ kjøpte meg ny tankpumpe og armatur siden det ikke hvar det orginalt i min, men jeg glemte å kjøpe filter i lag med pompa så det kom noe rusk og rask opp den, så den låste seg og knekte noen blader på den, og etter de så tror jeg ikke den snurrer lika bra som før, så jeg håper det er pompa som gjør det:) pompa bestillte jeg på pedersens-racing.no for litt under 500.- og dysene på http://www.bcb.no til 370.- stykke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 OK, men har b21et'n gått sia du overhalte den? Hadde en b21et, og problemene som følger de motorene er k-jet'n eller bedre kjent som det mekaniske sprutet. Det har en tildens til å tørke inn innvendig å eire å slikt hvis det har ligget en stund uten bensin. Slet med dette i 2mnd på min før jeg bytta bensinfordelern og fant ut at det var den. Skal godt gjøres å finne en fin en for tida, men prøv i sverige. Så fram til at dette ikke funker(ny pumpe og dyser). Har det ligget en stund siden du fikk den kastet etter deg? :P Vondt å få en 23 blokk i hodet ja :P T.G Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.