Gå til innhold

hvordan sjekke bensintrykk på b23e?

Ranger emnet

volvo240gl_1986

Anbefalte innlegg

OK, men har b21et'n gått sia du overhalte den?

Hadde en b21et, og problemene som følger de motorene er k-jet'n eller bedre kjent som det mekaniske sprutet. Det har en tildens til å tørke inn innvendig å eire å slikt hvis det har ligget en stund uten bensin. Slet med dette i 2mnd på min før jeg bytta bensinfordelern og fant ut at det var den. Skal godt gjøres å finne en fin en for tida, men prøv i sverige. Så fram til at dette ikke funker(ny pumpe og dyser).

Har det ligget en stund siden du fikk den kastet etter deg? :P Vondt å få en 23 blokk i hodet ja :P

T.G

har kjørt med den i kansje 2 måna før det kom noe dritt i pompa, så det skall ikke vere noe med fordeleren(tror jeg) jeg har åpnet og sjekka den og det ingen eire der nei..

det har ikke ligget så lenge før jeg fikk det kastet etter meg nei, han som hadde motoren var lei avv att den var i veien pluss att det var en slektning da. betalte 1000.- for komplett motor med bensinpumpa som er under bilen.

det var 2 dyser som opnet seg når jeg sjekka sist, og ei dyse hadde en grei stråle som spruta mange meter og lukte seg ikke igjen etter på, så det kan vel hende att allt trykke for dit siden den va så lett og åpne? de andre åpnet og de 2 siste åpnet seg når jeg gav dem en kak. e vel bare og håpe på att det funker med nye dyser, pompe og åver hall tank:)

i haynes boka så står det 4,8 til 5,2 bars bensintrykk. og jeg har 4,5 ca. så jeg tror ikke det skall mye til får å få til 5bar +

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen i norge som åverhaler k.jet da? har aldri handlet på ebay å har egentli dårli tro på den siden

det er nå jeg savner gasser, hvar en del enklere det:) hehe

vurderer motronic om jeg finner noe da

joda finnes folk som har peil på disse i Norge oxo men de skal ha plenty med spenn for å gjøre no..

har selv handlet en del på ebay og kan ikke klage på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider