Gå til innhold

Kjøpt ny bil...Noen tips?

Ranger emnet

Jens

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

saklig du.. Når han spør et realt spørsmål så skal du komme og be han kjøpe ny bil fordi DU kanskje har noe i mot den...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jens: Hiv ut den slitne motoren, og smell inn en B230FT, eller enda bedre, en B204T(?) (2-liter, 16 ventiler og turbo). Den siste er forresten så godt som umulig å finne tak i, da de aller fleste ble eksportert ut i Europa, nermere bestemet: Italia.

Ellers er det bare å ribbe karosseriet for alt som veier noe, smekke inn bøttestoler og bur, så er du i mål! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Har selv en 240 med den motoren. Har planer om V8 eller Turbo med tiden. Går på befalsskolen nå, litt lite penger for tiden.. men motoren tåler i alle fall mye den. har hatt min over ett år, ingen problemer så langt. bare pass på oljenivået.. Ellers er det bare flatt jern

- 66 volvo amazon

- 87 volvo 240 GLE

- 84 lada 2107 (bygges om med cosworth maskin :-)

- 78 opel rekord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jens

Har kjøpt meg en 240 med 230k - motoren.

Hørt at den motoren er litt følsom for stygg kjøring?

Noe annet som er kjekt å vite angående denne bilen?

PS :

Hvis noen har en spoiler eller tøff frontfanger liggende er jeg interessert...

har hatt 2,5 volvoer med denne motoren og har ikke så bra erfaring med den. tenningen er jo vakumstyrt så det går jo nesten ikke og justere tenninga på den. bruker mye bensin også. jeg har en turbomotor jeg skal selge rundt nyttår. kan jo si ifra da...ellers lykke til...

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har den motoren jeg også. ikke no problemer med hard kjøring:D

går greit med k-kam og slikt. (seff ikke som en turbomotor men det er billig effekt å bytte kam)

eneste kjipe med den motoren er som sagt tenningssystemet. jeg har ikke klart å stoppe ettertenninga... er visst mindre ventiler eller no på 87 mod enn på 88 og nyere. vet ikke om det har noe å si har 88 selv.

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoRaggar

saklig du.. Når han spør et realt spørsmål så skal du komme og be han kjøpe ny bil fordi DU kanskje har noe i mot den...

feila trynet ditt då?? e da en bil eg ikkje har nåke i mot so e da 240.. MÅÅÅÅÅÅÅÅÅ du ta ALT så inn i granskauen seriøst?? kjøre sånn bil sjøl... bere me A-motor.. og da E kjekt å kunna bytta om høyre og venstre bak hvis du ikkje har sperr og børna en gang eller to så uanset..

'80 Ascona B

'79 Mercury Capri

og en halv sønderskutt '74 Volvo 142 BilCrossbil!

----------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar...

Hvor mye bensin bruker den motoren egentlig?

Klarer jeg å presse den ned på under literen pr. mil? Og en annen ting - hvor stor er reservetanken på disse bilene?

Kjører ofte med lite bensin, men vet ikke helt sikkert hvor langt jeg kan dra den før jeg må fylle....

Har problemer med motoren når den er kald. Bruker alltid 3 forsøk, og den går nesten ikke på tomgang. Veldig irriterende...

En "ekspert" mener at det er choken som er hele problemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar...

Hvor mye bensin bruker den motoren egentlig?

Klarer jeg å presse den ned på under literen pr. mil? Og en annen ting - hvor stor er reservetanken på disse bilene?

Kjører ofte med lite bensin, men vet ikke helt sikkert hvor langt jeg kan dra den før jeg må fylle....

Har problemer med motoren når den er kald. Bruker alltid 3 forsøk, og den går nesten ikke på tomgang. Veldig irriterende...

Hvis den e rett stillt so ska den gå billigare enn A-maskinena.. fått min 230A til å bruke 0.9 på vanlig kjøring, så da ska vel gå med din og vel. har hørt 0.75 på en K-motor, men da va langkjøring..

'80 Ascona B

'79 Mercury Capri

og en halv sønderskutt '74 Volvo 142 BilCrossbil!

----------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Børnerud'n

feila trynet ditt då?? e da en bil eg ikkje har nåke i mot so e da 240.. MÅÅÅÅÅÅÅÅÅ du ta ALT så inn i granskauen seriøst?? kjøre sånn bil sjøl... bere me A-motor.. og da E kjekt å kunna bytta om høyre og venstre bak hvis du ikkje har sperr og børna en gang eller to så uanset..

Herregud.. Jeg svarte til RDL, men du skjønner vel ikke det, posten hans er forøvrigt slettet.....

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok stemme det med choken, se hvor choke-wiren er festa på forgasseren, se om du kan stramme wiren der litt, så skal du kunne justere tomgangen der.

Lykke til!!

Volvo 240GL 93' - GL, B230FD, Bruksbilen

Volvo 121 70' - Amazon, totalrestaurering AKA Søndagsbilen

X Volvo 244DL 83' - B21A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Børnerud'n

Til orientering, fint hvis du kan skrive uten dialekt, sleit litt med den posten din ;)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider