Gå til innhold

Kjøpt ny bil...Noen tips?

Ranger emnet


Jens

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by mwb

den sitter nok på plass med bra lim, er skruer med gjenger som er skrudd i den, kan sikkert tas ut og limes fast. Jeg valgte og ikke stole på denne løsning, etter og ha sett flere andre limte vinger falle av/løsne osv.. så jeg drillet 4små hull og skrudde fast. Sitter som støpt og det er en gummi pakning nederst på den så det kommer ikke vann inn i bagasjerommet.

 

 

 

mvh

Morten

 

 

Ok. Hvis jeg kjøper den kan jeg kanskje få ta en titt på hvordan du har gjort det, sånn at jeg vet hvilken løsning som er best?...

400 spenn er jo ikke mye, så kan gjerne møte deg ikveld hvis du har lyst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jens

En annen ting jeg lurer på volvofolk :

 

Tar drivakselen skade av en liten spinning iblant når man ikke har diffsperre? For eksempel forsøk på donut ( som ikke blir vellkket uansett ) eller sladd i rundkjøringer m.m...

 

nah.. :) bere sjå te momentstagforingane hvis du har tå den typen me "luftige" foringa..

'80 Ascona B

'79 Mercury Capri

og en halv sønderskutt '74 Volvo 142 BilCrossbil!

----------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jens

Har kjøpt meg en 240 med 230k - motoren.

Hørt at den motoren er litt følsom for stygg kjøring?

Noe annet som er kjekt å vite angående denne bilen?

 

PS :

Hvis noen har en spoiler eller tøff frontfanger liggende er jeg interessert...

 

 

Følsom for stygg kjøring? Den var ny.

 

Koble ut EGR systemet, hiv vekk bakerste delenav eksosen, iallefall potten, få på et jalla luftfilter, så har du en mye mer kjørbar bil med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jens

En annen ting jeg lurer på volvofolk :

 

Tar drivakselen skade av en liten spinning iblant når man ikke har diffsperre? For eksempel forsøk på donut ( som ikke blir vellkket uansett ) eller sladd i rundkjøringer m.m...

 

 

hehe, neida, det går nok fint du. En volvo jeg brukte i vinter fikk slik behandling konstant i 14000km, asfalt, snø, is, grus, alt, den er like fin.. Jeg lå bredt overalt, hadde slike mislykkede donutprosjekt annenhver dag, spant ut fra skolen hele veien og hadde det enromt gøyt. Å gå skikkelig bredt med disse bilene er jo utrolig gøyt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

 

 

hiv vekk bakerste delenav eksosen, iallefall potten, få på et jalla luftfilter, så har du en mye mer kjørbar bil med en gang.

 

Åssen blir bilen mer kjørbar av å ta bort bakre eksospotte? :) blir vel bare ca 110% mer harry?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å ta bort lydpota blir ikke bilen noe særlig spreker eller noe annet eneste du oppnår er å bli lagt merke til av POLITET og naboen dine... grunnet MYYYYYYYE mere støy

 

BILEN HØRES KANSKJE SPREKERE UT :)..

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår