Gå til innhold

Kjøpt ny bil...Noen tips?

Ranger emnet

Jens

Anbefalte innlegg

Originally posted by Børnerud'n

Hvis den e rett stillt so ska den gå billigare enn A-maskinena.. fått min 230A til å bruke 0.9 på vanlig kjøring, så da ska vel gå med din og vel. har hørt 0.75 på en K-motor, men da va langkjøring..

Det var gode nyheter at motoren kanskje er såpass gjerrig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Falk

Kan nok stemme det med choken, se hvor choke-wiren er festa på forgasseren, se om du kan stramme wiren der litt, så skal du kunne justere tomgangen der.

Lykke til!!

Jeg får gå ut og ta en titt, men er redd for å tukle for mye med forgasseren. Vil ikke gjøre vondt verre hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoRaggar

Herregud.. Jeg svarte til RDL, men du skjønner vel ikke det, posten hans er forøvrigt slettet.....

åå sorry.. :) ikkje lett å veta at du svare på en an post når den ikkje e der nei..

'80 Ascona B

'79 Mercury Capri

og en halv sønderskutt '74 Volvo 142 BilCrossbil!

----------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt endel folk som aldri har vært over literen på mila med den motoren men jeg har aldri klart det (selv utrimma) bortsett fra langkjøring hvor jeg har vært nede på 0,8 (kanskje det har noe med kjørestilen?) er på ca 1.05 ved vanlig kjøring, 1,1-1,2-1,3 ved hardkjør. har vært oppe i 2 liter på vinteren utrimmet og uten motorvarmer med bare småkjøring..

når måleren er på toppen av det rød er det alltid minst 15 liter igjen på min bil ihvertfall..

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

offtopic, men når min er på begynnelsen av det rød så har jeg ca 1-2litr igjen..

back to topic.. du har kjøpt deg 240.. det første jeg gjorde var å ta av summeren som bråker når døra er oppe og nøkkelen står i.. og så bråker den også når du sitter i bilen, men har ikke beltet på... litt plagsomt i lengden..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fikset :)

Fikk hjelp av en kyndig kar istad, han sa at motoren var dårlig vedlikeholdt. Altså, ikke på nippet til at den raser, men at forrige eier ikke har skiftet ut noe. Var flere slanger som ikke var helt tette etc.

Han sa at det kom til å bli problematisk til vinteren :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja gamle slanger kan jo morkne og sprekke i bøyer og "svinger".. Men dette er jo ikke det dyreste "problemet" du kan ha med en motor. får vel en del slanger og sånt på biltema :)

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VolvoRaggar: Vist du har 1-2 liter på toppen av det røde merket tror jeg du skal skifte/rense tankmåler evnt. måleren på dashbordet..

sist vinter hadde jeg et problem med at tanken vår tom, men målere viste at det 1/4 liter igjen. Etter en liten rens av måleren i tanken virket alt som normalt igjen.. så ta ut måleren i tanken og rens den evnt. kjøp ny..

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoMan

VolvoRaggar: Vist du har 1-2 liter på toppen av det røde merket tror jeg du skal skifte/rense tankmåler evnt. måleren på dashbordet..

sist vinter hadde jeg et problem med at tanken vår tom, men målere viste at det 1/4 liter igjen. Etter en liten rens av måleren i tanken virket alt som normalt igjen.. så ta ut måleren i tanken og rens den evnt. kjøp ny..

husk at jeg har det gamle dashbordet da... men åssen kan du se at måleren din viste 1/4 liter igjen.. den er vel ikke så nøyaktig.. og hvis den måler 174 liter feil, altsp 0,25 liter, som er mindre enn en brusboks, så er vel ikke det så ille..??

Jeg må nok ta en rens av den ja.. hvis bilen er sånn ca tom, og jeg fyller for 100kr så viser måleren full tank og mer enn det.. så går den sinnsykt fort ned.. kan nesten se at den synker når jeg ruser den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den sitter nok på plass med bra lim, er skruer med gjenger som er skrudd i den, kan sikkert tas ut og limes fast. Jeg valgte og ikke stole på denne løsning, etter og ha sett flere andre limte vinger falle av/løsne osv.. så jeg drillet 4små hull og skrudde fast. Sitter som støpt og det er en gummi pakning nederst på den så det kommer ikke vann inn i bagasjerommet.

mvh

Morten

Opel Zafira DTI m.div mods

91 Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider