Gå til innhold

Motorbytte. Må jeg godkjenne?

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Skal bygge litt på en gammel motor jeg har stående. En standard B21A. Skal sette på ei lita snurre og muligens en bedre topp enn 398..

Det jeg da lurte på er om jeg trenger å vise bilen hos BT når jeg har montert dette.. Jeg øker jo ikke motorvolumet, bare litt effektmessig. (Blir ikke mer enn 150hk vil jeg tro. Er jo da bare en orginal motor med ei lita snurre) :p

Har lest en plass at man egentlig skal godkjenne om man bytter motor fra f.eks b19a til b23a. Men samtidig har jeg lest at man ikke trenger godkjenne hvis man ikke øker effekten med mer enn 20% eller noe slikt.

Takk for svar. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg godkjente min hos BT med FT motor og senking. Med mindre døm er i tvil om at motoren yter mere enn den oppgitte effekten så gjør døm ikke noe med det. Min var chippa, større turbo, mere trykk, k kam osv så den var vel ett sted rundt 200-220hk ved godkjenning. Men døm gjorde ikke noe med det...

En visningstime koster under 500kr. Kall det du har for ett R-sport kit da vel.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

volvo-r-sport, så du mener at om jeg har 500kr og drar på bt, så får jeg det godkjent?

Hørtes ut som om det var for lett til å være sant..

Hvis volvo240_tic har rett, så må man jo ha bremsa motoren, få tak i papirer på at 240 kan ha så mange hk, time hos bt og nytt vognkort.. Er slik jeg alltid har trodd det er/skal være..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider