esbandos Skrevet April 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Hmm.. Tror nesten jeg skal gå for den excel sa ja.. :p Er ihvertfall det beste tipset til nå.. :P Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjelling Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 har man sugemotor original og trimmer en sugemotor men holder seg under 220hk så er det ingen vits i å vise en gammel volvo. var fri trimming før i tiden opp til 220hk og det er ingen tilbakevirkende kraft på det. har man godkjenningspapirene til volvo og bremsepapirer i orden så er det ingen som kan si noe på det. dette fikk jeg beskjed om da jeg var på EU-kontroll sist (før jul). Men det er vel noe andre regler som gjelder ved overgang til turbo. Siter Hilsen Jonas. 1983Volvo 244glt(solgt) 1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis 1996Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Ja.. Er akkurat det du sa der jeg også har hørt. Men er som sagt litt usikker på det med overgang til turbo.. Jeg overskrider jo aldri 220hk bare med å montere ei lita snurre på en ellers 100% orginal motor. (b21a)... Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crosspipe Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 etter det jeg mener å huske så har du låv og trimme bilen opp til 200 hk uten å måtte vise det oss BT, skal ikke si det sikkert men har lest det en plass. motorbytte er jeg usikker på. har samme problemet selv... min skal på eu kontroll snart, får se hva dem sier da. Siter 1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil 1980 Chevrolet caprice classic 5,7 [x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest PsychoSigV Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Hva er problemet med å godkjenne den da? Setter du motoren fint sammen uten jalla-løsninger så er det ingen problem å vise den. Koster deg 500kr og papirer fra volvo norge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest PsychoSigV Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Jeg var med en 240 jeg hadde tidligere på Full Teknisk kontroll, da hadde jeg byttet fra B21A til B23E. Spurte han på BT om jeg måtte godkjenne det, han sa det var så lite forskjell på HK\NM at det var ikke nødvendig og skulle komme tilbake når jeg fikk turbo på motoren i stede. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 enig med excel :phatyo enkelt og greit.. ikke sikkert at man får sjekka noe motor relatert på teknisk. Går som oftest i dekk og lys.... Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larset Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Enig med Dre Racing@ og excel :P Har byttet fra K til F, setter K deksel på F motoren til eu-kontroll, er de nøye på slikt hos NAF? Siter 1988 Volvo 240 GLE 1987 Hydrolift t-17 Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Enig med Dre Racing@ og excel :P Har byttet fra K til F, setter K deksel på F motoren til eu-kontroll, er de nøye på slikt hos NAF? Neppe. F er jo nedgradering av motoreffekt så (på papiret hvertfall) ;) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larset Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 på papiret ja,får se neste mnd,F motoren går iallefall framover :P Siter 1988 Volvo 240 GLE 1987 Hydrolift t-17 Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.