Gå til innhold

Motorbytte. Må jeg godkjenne?

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

har man sugemotor original og trimmer en sugemotor men holder seg under 220hk så er det ingen vits i å vise en gammel volvo. var fri trimming før i tiden opp til 220hk og det er ingen tilbakevirkende kraft på det. har man godkjenningspapirene til volvo og bremsepapirer i orden så er det ingen som kan si noe på det. dette fikk jeg beskjed om da jeg var på EU-kontroll sist (før jul).

 

Men det er vel noe andre regler som gjelder ved overgang til turbo.

Hilsen Jonas.

 

1983Volvo 244glt(solgt)

1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis

1996Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Er akkurat det du sa der jeg også har hørt. Men er som sagt litt usikker på det med overgang til turbo.. Jeg overskrider jo aldri 220hk bare med å montere ei lita snurre på en ellers 100% orginal motor. (b21a)...

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter det jeg mener å huske så har du låv og trimme bilen opp til 200 hk uten å måtte vise det oss BT, skal ikke si det sikkert men har lest det en plass.

 

motorbytte er jeg usikker på. har samme problemet selv...

min skal på eu kontroll snart, får se hva dem sier da.

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PsychoSigV

Hva er problemet med å godkjenne den da? Setter du motoren fint sammen uten jalla-løsninger så er det ingen problem å vise den. Koster deg 500kr og papirer fra volvo norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PsychoSigV

Jeg var med en 240 jeg hadde tidligere på Full Teknisk kontroll, da hadde jeg byttet fra B21A til B23E. Spurte han på BT om jeg måtte godkjenne det, han sa det var så lite forskjell på HK\NM at det var ikke nødvendig og skulle komme tilbake når jeg fikk turbo på motoren i stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår