Gå til innhold

77 mod volvo 242

Ranger emnet


SStande

Anbefalte innlegg

heisann.. jeg har en 77 mod 242 som endelig skal under jernet.. blir ikke noe stort i bynelsen satser mere på å få den rust sveisa og eu ok.. men det jeg har spm om er følgende.. er det noe trim å få tak i til en B19 motor? (sitter i bilen) alt av råd ønskes untatt å bytte motor for det blir lite sannsynelig i første omg..

 

Mvh: Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fint at folk enda holder på med gamle 242'er..

 

Når det gjelder den b19motoren din, kan du skaffe deg kvassere kam, 2 doble gassere og du er litt på vei. Er nok ikke stort mer du kan gjøre uten at det skal koste så altfor mye. Er du ute etter litt mer effekt, er FK/FT motor et ganske greit alternativ. Finner dem fra 10-15000kr i sverige.

 

Men siden du sa at motorbytte ikke er et alternativ, er det nok ikke stort du kan gjøre uten å robbe deg for penger. Gjør du det jeg sa ang b19, vil du SE bensin-nåla synke når du gir gass..

 

B19 bruker endel bensin orginalt, og med 2 doble gassere blir det en god del mer.

 

Hadde du bodd nærmere, har jeg en b230e liggende. 140hk ca.

 

Sleng ut noen bilder av bilen også. Evt lag en prosjekttråd. Alltid kos med bilder av 242'er.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde ikke regnet med så rask respons gitt.. men det er jo bra:D takk for rådet.. da blir det nok de.. vet de bruker en go del bensin men blir mest for å kruse varme sommerdager med..

med tiden så kommer det nok til å bli en fk/ft motor i den men man får ta det som de kommer:P det ligger allerede en tråd om bilen her da jeg skulle byne med prosjek men ble ikke noe av.. er vertfall bilder der av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid kjekt med rask respons vet du. :)

 

En b19 er ikke noe å ha på varme sommerdager uansett.. Har hatt en slik motor i min bil. Ble bare plaget.. Den brukte nesten 2 liter på mila, ca 2 liter olje på mila, ca 2 liter vann på mila å røykla halve byen.. Lite futt var det i den også.. Så da byttet jeg motor.. Har hørt at b19 er så å si de dårligste motorene volvo har laget. Tåler lite å bruker alt for mye bensin..

 

Et motorbytte tar jo bare rundt en time.. Bytta motor i gammelbilen fra b23a til b21a.. Brukte en time så var bilen på veien igjen..

 

Uansett... Skal se om jeg finner den tråden din. Må jo se på bilen.. :D

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant tråden din jeg.. :p

 

Er garantert noen som har en b21a stående.. Jeg har 3.. :p Dem går ganske billig også.. rundt 1000lappen med girkasse.. Hvertfall det jeg betaler..

 

Du kan jo legge inn en tråd på kjøp og salg..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=147093

 

Vil gjerne selge jeg.. Er bare det at jeg bor et godt stykke unna deg.. (Nordnorge) :p

 

Tror du får bedre respons hvis du legger inn på kjøp å salg ja.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergen 3 turer på rad? Tur-retur? Hmm.. kjedelig.. Er jo da et godt stykke denna veien da.. :p

 

Vet ikke hvordan man legger inn på kjøp og salg jeg heller.. Er vel bare å prøve seg fram.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

motortips som ikke koster skjorter, er å hente en 960 fra tyskland el.lignende, f.eks 2,5 ltr rekke6 og m90 170 hk, uten katt, med filter bra anlegg og chip har nok 220 sugemotorhester. bruker forholdsvis lite på mila.

 

du får de for 1000-1500 euro, og da kan du selge unna masse deler og komme i ca null!

 

ev.t finns det ft/fk for 8-10000, hvis man har litt bekjentskaper.

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PsychoSigV

At B19A er dårlig motor vil jeg gjerne motbevises på.

Hadde en Volvo 242 79mod med B19A som var gått 183000km og alle servicer tatt hver 10000km.

Startet i all slags hver, om det var 25minus så trengte den ikke choke engang.

Brukte ikke Olje og heller i særlig mye bensin

Når jeg vridde nøkkeln så startet den tvert og hørte ikke engang startern slå rundt.

Så tror heller de B19A motorene som er så dårlig, var ganske så dårlig vedlikeholdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår