Gå til innhold

Motoren fjusker?

Ranger emnet

vimzzz

Anbefalte innlegg

Det har seg sånn at bila mi hadde gått tom for bensin, å sto tom et par dager før jeg fyllte på. Da jeg skulle ta den med ut på en kjøretur etter det fjusket den, tenkte først det var kondens i tanken å fyllte på litt kondensfjerner, det hjalp ikke mye. Det som skjer da, er at hvis jeg f.eks ligger i andregiret å daffer i 40km/t å gir flat pedal så fjusker den å hoster å nesten holder på å dør. Men om jeg gir sakte gass dess mer fart den får så går det bra. Har renset luftfilteret og sjekket at den ikke får noe falskluft. I tillegg er det ekstra spesiellt i og med at når den f.eks har stått en dag nå så går den fint i ca 20-30 min før den begynner med fjuskinga.

Chevrolet S10 2.2L 1998-mod

X - Golf Mk3 1.8 GL (Prosjekt / Til salgs når ferdig)http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=163671

X - Volvo 240GLE Stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har den stått tom er det gode sjanser for kondens i tanken.. fyll opp tanken og hell på en kanne kondensfjerner så er sikkert problemet borte.. ellers kunne det nok være en ide og ta en kikk på gummiflensen under monopointen.. den har en tendens til å sprekke og gi sånne symptomer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker massern, får bytte ut den på fredagen da. Har også fått høre at det kan komme av bensinfilteret mitt så jeg tenkte å bytte ut det i samme slengene. Samtidig som jeg også bytter ut gasseren siden jeg muligens har en ny liggende. Så får vi håpe at det blir noe forandring på denne mannsjitn da:P

Chevrolet S10 2.2L 1998-mod

X - Golf Mk3 1.8 GL (Prosjekt / Til salgs når ferdig)http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=163671

X - Volvo 240GLE Stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider